Na úvod…

Vítejte na mém blogu. Jmenuju se Markéta a jsem studentka molekulární biologie. Zmrzlá i v létě skutečně jsem, protože se mi špatně prokrvují končetiny. Studené přestávají být jen když udeří tropická vedra.

Proč jsem se rozhodla založit si blog? Téma složení potravin i kosmetiky je poslední dobou hodně diskutované téma. Odevšad je teď slyšet, jak jsou hrozné silikony, parabeny, konzervanty, barviva, no zkrátka ta zlá „chemie“. Naopak, co je z přírody nám prý ublížit nemůže. Můj obor studia mě přivedl ke zjištění, že řada těchto výroků je založená na překrucování skutečnosti nebo špatné interpretaci výsledků výzkumu. Chtěla bych se tedy pokusit Vám touto cestou otevřít oči. V rubrice „Co v tom je?“ se budou objevovat příspěvky rozebírající právě různé problémové složky kosmetiky, ale třeba i potravin.

No a jinak jako snad každá žena mám ráda kosmetiku, takže se můžete těšit i na recenze. Navíc moc ráda peču a vařím, takže se s Vámi občas podělím o nějaký ten recept.

Tak můžeme začít!

Markéta

 

10 thoughts on “Na úvod…

  1. Vypadá to tady na zajímavý blog, hlavně teda od člověka, který tomu snad rozumí, takže se těším, že se něco dozvím, i když já až tak nešílím z toho, co kosmetika obsahuje. Pokud mi vyhovuje, tak to prostě používám 🙂

    1. Děkuju, snad tě nezklamu. Mám to s kosmetikou podobně, když mi něco vyhovuje, používám to. Spíš se snažím mít o tom, co na sebe patlám, přehled. Silikonům se vyhýbám jak čert kříži. Třeba jsem ale nikdy neřešila sulfáty, pak jsem zkusila šampón, co obsahuje jeden z těch míň špatných a to mi prodloužilo frekvenci mytí vlasů ze dvou dnů na čtyři. Takže mít informace o tom, co by mohlo škodit, určitě není na škodu. Složení dekorativky (krom makeupu) ale neřeším vůbec.

  2. Kosmetika a pečení? Tak to jsi celá já:-D
    No tak to jsem zvědavá, já se přiznám nijak neřeším, co kosmetika obsahuje..
    U toho jídla už trošku ano, protože bohužel poslední roky je to trochu i nutnost, si to složení potravin kontrolovat..

    1. Já jídlo naopak zas tolik neřeším, polotovary, salámy a věci co prošly dlouhým výrobním procesem moc nekupuju. Jinak preferuju celozrnné výrobky. Podle mě je jídlo na škodlivé látky víc kontrolováno než kosmetika. Samozřejmě u potravinové intolerance je to něco úplně jiného. Brácha nemůže pšenici a kravské mléko, takže to znám moc dobře.

  3. Moc se těším na další a další články. Nechala jsem se bio a eko dost ovlivnit a začíná to lézt do peněz 😀 Ráda si tedy přečtu odborný názor třeba i z druhé strany.

    1. Další články budou, chytám se napsat i objektivní náhled právě na Bio no a taky o geneticky modifikovaných organismech. Je kolem toho docela humbuk a média umí informace pěkně překroutit.
      Markéta

Zanechat Odpověď

