Čím si myju vlasy – Alverde

Aneb recenze šampónu a kondicionéru od Alverde a jak jsem se k nim vlastně dostala.

V pubertě jsem složení kosmetiky neřešila. Měla jsem mastící se vlasy u kořínků a kvůli jejich délce a hustotě jsem potřebovala balzám nebo kondicionér, abych vlasy vůbec rozčesala. Používala jsem tedy šampóny i balzámy na mastné vlasy. Když jsem pak jednou ze silikonových kontaktních čoček měla šílený zánět spojivek, rozhodla jsem se vybírat si kosmetiku bez silikonů. Vybrala jsem si Garnier fructis pro objem a byla jsem s šampónem i kondicionérem spokojená. Vlasy jsem musela mýt jednou za dva max. 3 dny, protože pak už začínaly být mastné a hlavně mě strašně svědila hlava. V té době jsem sulfáty ještě neřešila, nenapadlo mě, že by mohly být důvodem svědící pokožky hlavy, protože jinak citlivou kůži nemám.

Pak jsem si jednou z rozmaru koupila Ladybox a zrovna v něm byl šampón a kondicionér od L’Oreal, prý s arganovým olejem. Dost mě překvapilo, že byly bez silikonů, tak jsem je s radostí začala používat. A co se nestalo? Hlava mě začala svědit někdy i první den po umytí, objevily se lupy, občas i zarudlá pokožka. Tak jsem si znovu přečetla složení. Šampon od L’Oreal obsahoval kromě sodium laureth sulfátu  (SLES) (který byl i v Garnieru) i silnější sodium lauryl sulfát (SLS). Začalo mi to vrtat hlavou, a tak jsem při další návštěvě DMka zabrousila ke stojanu Alverde a vybrala si Šampon s olivou a hennou pro objem a k tomu Balzám s citrónovými květy a meruňkou pro lesk vlasů. A jak dopadly?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vlevo balzám, vpravo šampon

Při výběru pro mě byl důležitý již nápis bez silikonů, který je ale u přírodní kosmetiky v podstatě zbytečný, protože je obsahovat nemá. Dalším faktorem bylo složení, samozřejmě. Šampon obsahuje jako pěnidlo ammonium lauryl sulfát, které je šetrnější než běžně používané SLS a SLES. Celé složení si můžete prohlédnout na následujících dvou fotkách.

EDIT 13.1.2015 – recenze šampónu je po inovaci složení irelevantní, nová zde. Balzám má také inovované složení, stále ale funguje stejně.

Složení šampónu
Složení šampónu
Složení balzámu
Složení balzámu

Navíc jsem byla ráda, že jsem i mezi přírodní kosmetikou objevila šampón na objem. Mile mě překvapila i samotná vůně produktů. Šampón voní docela zvláštně, pokud znáte vůni henny, tak jí ve vůni šampónu identifikujete, jinak ji doplňují asi nějaké citrusy, olivy v tom vážně necítím. Balzám voní úžasně, ale zároveň hodně jemně a opravdu v něm cítím meruňky, ale ne moc sladké. Dalším bonusem je cena vlasopéče, cca 70 Kč za 200 ml.

Šampón je průhledný, lehce nažloutlý gel, není příliš řídký ani příliš tekutý. Na přírodní produkt překvapivě dobře pění, i když v porovnání s klasickými šampóny ho potřebuji o trochu víc. Po umytí a spláchnutí mám pocit dobře umytých vlasů, mastnotu u kořínků zvládá odstranit bez problémů. A co ten objem? Já si ty objemové šampóny vlastně nekupuju kvůli objemu, ale přijde mi, že na mastné kořínky fungují líp než šampóny určené na mastné vlasy. Každopádně objem po umytí dodává, nečekejte ale vlasy jak po vyfoukání, prostě jsou takové načechrané, lehké, ale neelektrizující.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Šampón

Balzámy nanáším pouze do délek vlasů, abych si zbytečně nemastila pokožku hlavy. Meruňkový balzám od Alverde mě hrozně překvapil svojí konzistencí. To, co z lahvičky vylezlo, mělo konzistenci Alverdího tělového másla, prostě docela hutná krémová hmota, která drží tvar. Do vlasů se tedy hůř rozprostíral a z toho důvodu ho na svoje dlouhé vlasy spotřebuju tak o polovinu víc, než bych spotřebovala jiného balzámu. Svou funkci ale plní výborně, vlasy jdou po umytí dobře rozčesat. Navíc jemná meruňková vůně ve vlasech zůstane do druhého dne.

Balzám, vidíte tu krémovost?
Balzám, vidíte tu krémovost?

Na závěr ale to nejdůležitější, aneb wooow efekt. Před přírodním šampónem jsem si musela omývat vlasy ob den, protože mě strašně žrala hlava a připadalo mi, že už je mastnota i vidět, ale okolí tvrdilo, že není. Po přírodním šampónu umývám vlasy jednou za tři až čtyři dny, a to proto, že už skutečně začíná být vidět, že se vlasy mastí. Po svědění hlavy ani památky. Alverďáků už mám třetí balení a dali mi důkaz místo slibů, proč používat přírodní kosmetiku.

Používáte přírodní kosmetiku? Zažili jste taky podobný „důkaz“?

Markéta

8 thoughts on “Čím si myju vlasy – Alverde

  1. Mně teda nesvědí hlava téměř po ničem, spíš se mi z toho udělají lupy nebo se mi začnou lámat vlasy. Měla jsem asi 4 šampony Alverde a musela jsem umývat stále obden a po některých byly vlasy hodně vysušené :/ Nějak mi jejich vlasovka nesedla, kromě avokádového kondiše 🙂

  2. Já používám přírodní kosmetiku khadí a nemůžu si ji vynachválit. Mám problém se jemnými vlasy bez objemu, které ani nechtějí růst. Od té doby co jsem začala používat hennu a jejich šampony, tak se to rapidně zlepšilo. Jen je to trochu dražší záležitost a balzám není na jednoduché použití (prášek co se mícha s vodou, žádné příjemné krémové složení)- tak to kombinuju s kosmetikou oriflame z řady nature secret. Balzám s jahodami a mandlemi nádherně voní(až do druhého dne) a krásně se po něm vlasy rozčesávají, jen mě překvapila jeho tekutá konzistence. Kdyby jsi chtěla napsat článek o různých zázracích, které mají (nebo třeba to i doopravdy dělají?:) podporovát růst vlasů, moc ráda bych si ho přečetla…

    http://www.khadi-cz.cz/cz/e-shop/c11295/vlasova-pece.html

    1. Díky za tip na článek, mrknu na to, určitě bude důležitá i výživa zevnitř, vitamínky a minerály. O Khadí jsem uvažovala, možná od nich nakonec přece jen něco zkusím.
      M.

  3. Já používám pouze přírodní kosmetiku a hlavně – netestovanou na zvířatech, Alverde si také ale kupuji, je dobrá, není drahá a jsem s ní spokojená, jinak moc hezký článek a supr blog! Dávám k oblíbeným a těším se na další článek:)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    1. Lucko, hak už jsem psala v článku Testováno na zvířatech, v EU je už prodej kosmetiky testované na zvířatech zakázaný, takže pokud neobjednáváš kosmetiku z Ameriky nebo z Asie, máš jistotu, že zvířata netrpěla. A děkuji za přízeň.
      Markéta

  4. Alverde je najlepší. Nevravím, že nepoužívam aj inú kozmetiku než je prírodná, ale na Alverde proste nedám dopustiť. A šampóny sú jednou z vecí, ktoré musia byť od značky s nálepkou „prírodné“, vlastne mi je jedno či sú od Lavery, od Urtekramu či od Yves Rocher, ale Alverde proste vedie 🙂 Silikóny v kozemtike riešim, nie preto, že by som na ne bola precitlivená, ale preto, lebo mám po silikónových výrobkoch vlasy veľmi splasnuté a moje prírodné vlnky sú zrazu niečo neidentifikovateľné 😀 A rovnako ako teba ma po použití šampónov od Loreal (ale aj Yves Rocher) svrbela pokožka hlavy a to naozaj neznesitelne! Inak prírodné šampóny vyhľadávam aj z dôvodu častého farbenia vlasov (používam farby práve od Lorealu) a na starostlivosť chcem niečo šetrnejšie. Momentálne používam kofeinový šampón od Alverde a sem tam aj masku na vlasy od Kallosu (Placenta). Ako som už vyššie uviedla, používam aj inú kozmetiku než je prírodná, ale v prvom rade sa kukam po kozmetike pri stojanoch Alverde… 🙂

    1. Taky mám Alverde moc ráda, poměr cena kvalita naprosto úžasný. Šampón a kondicionér od Yves Rocher právě začínám používat, tak uvidíme, jak se jim bude dařit.
      M.

Zanechat Odpověď

