Ostružinové brownies

Už jsme dlouho nepekli. A tak tu pro vás mám recept, který se hodí na léto i na zimu. A pokud jste na tom jako já, že se vám urodilo snad až zbytečně moc ostružin a nevíte, co s nimi, tenhle recept vám ulehčí. Brownies klasicky přetékají dávkou čokolády a másla, ale ostružiny je tak pěkně nakopnou, že sníte aspoň dva kousky na posezení. Moje mamka nejdřív hudrala, co si to vymýšlím za americké blbosti, proč prostě neudělám nějakou osvědčenou buchtu. Stačilo jednou si kousnout…

Na pekáč o rozměrech asi 20×40 cm budete potřebovat:

  • 300 g hořké čokolády (já používám čokoládu na vaření z Lidlu, která obsahuje 52%, v balení je 200 g a baštím ji i jen tak samotnou)
  • 240 g másla (já vám říkala, že to bude dávka)
  • 4 lžíce holandského kakaa
  • 250 g cukru krupice (s cukrem si pohrajte podle sladkosti vaší čokolády, pokud použijete nějakou 85%, nejspíš budete potřebovat víc cukru)
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 6 vajec (cholesterol v tomhle receptu řešit rozhodně nebudeme)
  • 200 g hladké houky
  • špetka soli (zvýrazní čokošku)
  • no a ostružiny, dala jsem něco přes polovinu, co je na obrázku (hrnek a půl?)

A jak na to?

Troubu si předehřeju na 180 °C. Čokoládu nalámu na kousky, rozpouštím na vodní lázni a a postupně přidávám máslo až to všecko pěkně rozpustím. Sundám mísu z lázně, přimíchám do čokolády 4 lžíce kakaa a cukry. A počkám, až nebude čokoláda horká, aby mi neuvařila vajíčka.

A pak do čokolády po jednom přidávám vaja. Vždycky ho do čokošky pěkně zamíchám, není potřeba šlehat, brownies nemají být nadýchané!

V jiné míse smíchám mouku se solí a postupně vmíchám do těsta. No a nakonec do toho nasypu dostatečné množství ostružin a naleju na plech, který jsem předem vyložila pečícím papírem. Doporučuju ho dát, nemusíte pak složitě umývat plech. Brownies na plechu vrazím do trouby a peču 30 minut (dle trouby, mě to fungovalo i doma i v Praze na bytě).

A bacha, brownies nesmíte přepéct, nebo z toho bude suchá nenadýchaná buchta. Hněďásci musí mít navenek křupavou krustičku a uvnitř mají být mazlaví, skoro jako nedopečení, budete mít pocit, že jíte neustále polotekutou čokoládu.

Ostružiny se s čokoládou výborně doplňují, kyselá vs. sladká jdou skvěle dohromady. Brownies můžete jíst ještě teplé nebo počkat až vychladnou. Doporučuju krájet na kousky tak 5×5 cm, protože jsou fakt hutné, ale boží a skvělé.

No a jak vám to tu tak píšu, tak jsem na ně dostala děsnou chuť. Nebo aspoň na čokoládu…

Markéta

Zanechat Odpověď

