Moje růžová péče o pleť

Růže miluju, nádherně kvetou, úžasně voní a je jedno jestli se jedná o šlechtěné plnokvěté růže nebo jen divoké šípky. K růžím v kosmetice jsem se ale dostala až poměrně nedávno. Ony se totiž růžové produkty doporučují obecně pro citlivou, suchou a zralou pleť a ani jedno není můj případ. Každopádně tohle doporučení můžete s klidem hodit za hlavu, protože růže se hodí i na mladou smíšenou pleť a budete s výsledkem spokojené a ještě si užijete každodenní dávku růžové vůně.

Moji každodenní péči o pleť tvoří v podstatě pouze tyto tři produkty: Hydrofilní odličovací olej Saloos, květová voda Nobilis Tilia a Bio regenerační obličejový olej Saloos. Namalovaná vlezu do sprchy, makeup nechám pěkně rozmočit vodou (a teď se přiznejte, kdo to taky dělá takhle) a po sprše odlíčím olejem naneseným na vlhkém ťufíku. Následuje oplach obličeje vlažnou vodou (nemám ráda zbytky odličovače na obličeji). Pak postříkám pleť růžovou vodou a na to nanáším několik kapek obličejového oleje a vmasíruju do kůže. Ráno dělám totéž bez odličovače. Je to rychlé, je to snadné a je to účinné a celá péče zahrnuje minimální množství produktů s jednoduchým přírodním složením.

Začnu od odličovače

Hydrofilní odličovací olej od Saloosu mám doma již několikátý, poprvé ale růžový. Začala jsem s neutrálním, protože jsem se bála parfemace do očí. Podruhé jsem už ale sebrala odvahu k levandulovému, který byl moc příjemný a vůně byla poměrně jemná a na odlíčení očí se dal bez problémů využít, protože vůbec neštípe. Teď pár dní používám tenhle s vůní růžového dřeva. Vůně oleje je hodně intenzivní, silná růžová vůně která mi připadá trochu řízlá meduňkou. Ale ani tenhle olej v očích neštípe.

Všechny tři odličovací oleje se od sebe liší pouze vůní. A proč je mám tak ráda? Fungují totiž jako dvoufázové odličovače, které připravíte instantně na vlhkém ťufíku před odlíčením. Já ale většinu dvoufázových odličovačů nemůžu používat kvůli silikonům. Olej si ale stejně jako nepřírodní varianty poradí s tekutou linkou, řasenkou i voděodolnými produkty. Jen mi trochu vadí dávkování, chtělo by to něco praktičtějšího než plastové nalévátko pod víčkem (skoro jak u olivových olejů v kuchyni).

Ve složení  najdete:

  • Bio slunečnicový a sezamový olej,
  • tocopherol (mezi tocopheroly patří i vitamín E, je to v tucích rozpustný antioxidant, který brání žluknutí olejů)
  • kyselinu askorbovou (vitamín C, taktéž antioxidant)
  • ascorbyl palmitát (v tuku rozpustný vitamín C)
  • PEG-40 sorbitan peroleate (polyethylenglykol, to je to, co z oleje činí hydrofilní olej, protože usnadňuje tvorbu emulze)
  • laureth-4 (taktéž pomáhá tvořit emulzi, cosdna.com ale varuje, protože může být dráždivý a má komedogenní účinky)
  • No a nakonec éterické oleje (z růže)

PEG-40 a Laureth-4 jsou důvody, proč po odlíčení pleť ještě oplachuji nebo otírám mokrým ťufíkem. Nejsou sice nějak extrémně problematické (alespoň pro mě ne), ale nechci je do pleti zapracovat spolu s výživou.

Pak tedy použiju Bio květovou růžovou vodu od Nobilis Tilia. Tu jsem si pořídila v září na veletrhu a od té doby nechápu, jak jsem bez ní mohla žít.

Pro ty co nevědí, pokud používáte pleťový olej místo krému, je potřeba olej nanášet na vlhkou pleť, aby se olej dobře vstřebal, nemastil nebo nevysušoval. Já k tomu před tím používala obyč vodovodní vodu a byla jsem spokojená. Jenže, květová voda udělá wow efekt. Nevěřila jsem vlastním očím, ale rozdíl uvidíte hlavně ráno. Olej nanesený na růžové vodě má neuvěřitelně tonizující účinek. Pleť se sjednotí a rozzáří a rázem zas vypadáte jako člověk.

Voda je čistý hydrolát z růže damašské a voní prostě nádherně. Určitě víte, že růží je spoustu druhů a odrůd a každá se vyznačuje trochu jinou vůní. Já třeba miluju vůni planých růží, ale kosmetický ani parfumerářský průmysl mi takovou růži zatím nevyrobil. Damašskou růži jsem si ale také zamilovala a každé ráno i večer se na ní těším.

Na růžovou vodu už přijde jen obličejový olej. Růžový od Saloosu.

Před růžovým olejem jsem taky vyzkoušela jiné. Meduňkový mi vyhovoval hydratačními vlastnostmi, které byly hodně podobné tomuhle růžovému, trvalo mi ale půl lahvičky, než jsem si přivykla vůni. Meduňkový olej mi totiž ze začátku evokoval lák na kyselé okurky a přítel tvrdil, že smrdí jako tráva. Pak jsem zkoušela Neroli, které na mě bylo málo vyživující a vůně mě extrémně zklamala, protože byla jen hořká jako rozemnuté pampeliškové listy a citrusovost se někam vytratila. Jasmín mi voněl, ale byl moc hutný. Tak jsem se přestala bránit růži a dobře jsem udělala. Voní krásně, zas jinak než odličovací olej i květová voda, hydratuje tak akorát, dobře se vstřebává a nemastí mi pleť.

Olej se skádá:

  • z bio olejů z jojobových semen, semen brutnáku lékařského a šípkového oleje
  • z tocopherolu jako antioxidantu
  • a pak nesmí chybět éterické oleje (z růže, jak jinak)

Jojobový olej má lehce komedogenní účinky, ale mně problém nedělá. Olej má praktické dávkování, skleněné kapátko. Já dávám 2-3 kapky a to mi vystačí na celý obličej i krk. Olej nanáším i na oční okolí, protože myslím, že čisté oleje dají očnímu okolí lepší výživu než nějaký oční krém.

Růžové péči o pleť jsem propadla. Co produkt, to jiná vůně, ale stejně skvělé vlastnosti. Ještě uvažuju o nějaké pleťové vodě pro dočištění odličovacího oleje. Koukala jsem u Alverde, ale obsahuje alkohol, tak by mě zajímalo, jestli jste ji někdo zkoušel a jaká je (jestli třeba neštípe nebo tak).

Ještě bych se vám chtěla předem omluvit, že příští týden se nedočkáte žádných článků. Zítra totiž odlétám na Krétu a nemám ponětí, jak to tam bude s internetem. Po návratu tedy očekávejte zážitky, novinky za říjen a už dlouho taky nebyl žádný odborný rozbor kosmetických ingrediencí.

Jakou pleťovou rutinu máte vy? Máte rádi růži v kosmetice? A nevíte o nějakém parfému, který voní po planých růžích?

Markéta

5 thoughts on “Moje růžová péče o pleť

  1. Já miluju vůni růží v kosmetice 🙂 Olejíčků Saloos jsem v minulosti vyzkoušela několik a nakonec mi překvapivě nejlíp sedl Heřmánek. Sice mi tak hezky nevoněl, ale byl ze všech nejmíň mastný, dokonce z dlouhodobého hlediska pleť i trochu vysušoval.

  2. Ruže milujem hlavne pre ich krásnu vôňu, doposiaľ som však po kozmetike s obsahom ruží nesiahla, hlavne preto, že som sa nazdávala, že nie je určená pre môj typ pleti. Ale dnes si ma vyviedla z omylu. Saloos sa veľmi láka, takže určite niečo vyskúšam. Moja rutina spočíva v odlíčení micelárkou alebo gélom, nasleduje dočistenie pleti mydlom Dove a nanesenie pleťového krému. Ráno si pleť len vyčistím mydlom Dove a nanesiem podkladový krém pod make-up. Po ňom už nasleduje líčenie.

    1. Já se právě růžím taky dlouho bránila, že prý se doporučují pro zralou pleť. Dřív jsem taky klasicky krémovala, ale od té doby, co jsem přešla na přírodní péči, používám výhradně oleje. I když teď mě láká zkusit nějaký přírodní krém.
      M.

  3. Tvůj článek je super 🙂 taky jsem se do teď růžím bránila, ale chci zkusit nějaký růžový olej. Dívala jsem se, že Nobilis Tilia ho má také v nabídce.. složení moc nerozumím, tak jsem se chtěla zeptat, jestli jsi ho náhodou nezkoušela, že bych měla snazší rozhodování 🙂 Velké díky za takové články !

    1. Koukala jsem na tu Nobilisku, myslíš obličejový regenerační olej? Zkoukla jsem složení, není v něm nic špatného.
      Záleží co preferuješ, v Saloos je jojobový, brutnákový a šípkový olej. V Nobilis je jojobový, šípkový, mandlový a olej z květů růže damascénské. Navíc je v Nobilis ještě squalen, což je lipidový antioxidant (prý chrání žraloky před rakovinou a i na zvířatech to bylo ukázáno – ale to byl squalen užíván vnitřně, jestli pomáhá proti vráskám, jak tvrdí Nobilis, netuším).
      Saloos taky vychází o půlku levněji, a ve složení jsou pouze oleje a vitamíny.
      M.

Zanechat Odpověď

