Sprchový olej Saloos – Mojito, aneb Havana ve sprše

Jak jste možná zaznamenali na facebooku, přijala jsem spolupráci s českou přírodní bio kosmetikou Saloos. Poskytli mi tři produkty k recenzi, za které moc děkuji a postupně se tu objeví recenze. Dnes se podíváme na zoubek sprchovému oleji s vůní Mojito.

  

Klasická mýdla a sprchové gely jsou založené na vytvoření pěny, která z povrchu těla smývá nečistoty. Pěnu vytvářejí tenzidy (nebo také detergenty), nejčastěji se používají sulfáty, sodium lauryl a sodium laureth sulphate, existují ale ji jejich slabší přírodnější varianty. Problém ale je, že pěnidla pokožku odmašťují a ničí tak její ochranný mastný film. Citlivější pokožku tak mohou vysušovat nebo dokonce dráždit.

Sprchové oleje od Saloosu na to jsou ale od lesa. Jsou to hydrofilní oleje, které s vodou vytvoří emulzi, která je schopná tělo umýt podobně jako pěna, ale zároveň neodmastí a příjemně hydratují. Navíc oleje obsahují různé výživné látky a pomáhají udržovat  a obnovovat ochranný film pokožky.

Tak to byla teorie, a co na to říkám já?

V lahvičce se ukrývá nažloutlý hodně tekutý olejík, který po přičichnutí k nevoní nijak výrazně, nějaký ten citrón, máta a k tomu takové to aroma přírodních olejů. V momentě, kdy na sebe ale olej ve sprše „rozmydlím“ se vůně neskutečně otevře. Mojito v pravé nefalšované formě, jako jsem pila v Havaně na střeše hotelu, kde přebýval Ernest Hemingway. Je to tedy hodně svěží letní vůně, já mám ale takové ráda i v zimě, kdy mě přenesou aspoň na chvíli někam do tepla.

perfect_serve_smirnoff_mojito

Ve sprše postupuju tak, že do dlaně naleju odhadem jednu až dvě polévkové lžíce oleje. Tím, že z podstaty nepění, je ho potřeba trochu větší množství než klasického sprcháče. Pak ho prostě rozšmrdlám na mokré tělo a začne se vytvářet ta bílá emulze, kterou se celá „namydlím“ a emulzi pak jednoduše spláchnu. Olej se mi osvědčil i na holení. Nikdy jsem nepoužívala žádné speciální pěny, ale prostě zrovna aktuální sprcháč. Sprchový olej se dá použít úplně stejně. Řekla bych, že je dokonce lepší než sprchový gel, protože to po něm lépe klouže a neobsahuje žádná pěnidla která by pokožku při holení dráždily. Jsem líná krémovat si celé tělo a navíc na suchou pokožku netrpím. Vylézt ale ze sprchy a mít pocit poctivého promazání se mi moc líbí. Bohužel ale sprchový olej nestačí na lýtka, která mívám kvůli holení přesušená, a tak ty ještě dodatečně krémuji.

Nalévátko

Ještě k balení, jedná se o plastovou lahvičku o objemu 125 ml s minimalistickým designem, který se mi hodně líbí. Má šroubovací víčko a dávkování, které vidíte na obrázku. Tohle je podle mě jediná slabá stránka, protože šroubovat víčko mokrýma rukama a pak olej nalévat do dlaně je trochu nepraktické. Ideální by podle mě byla pumpička.

A na závěr, složení. Základ tvoří oleje, a to bio slunečnicový, bio sezamový, mandlový a pak esenciální olej z limety a máty. Za tvorbu emulze jsou zodpovědní PEG-40 sorbitan peroleate, laureth-4 a taky lecitin a nakonec ve složení najdeme ještě vitamíny A, E a F (což je směs esenciálních mastných kyselin).

Takže sumasumáru, ne úplně dořešené dávkování, jinak pěkné balení, božská vůně, plus plní co slibuje, tedy uchování a regeneraci lipidového filmu pokožky. Za mě tedy velká spokojenost a ráda zkusím i další vůně.

Máte rádi kosmetiku Saloos? A už jste někdy zkoušeli sprchový olej?

Markéta

Zdroje obrázků:

http://www.kairoswinefood.it/?bl_news=serata-mojito-sabato-31-agosto-2013

2 thoughts on “Sprchový olej Saloos – Mojito, aneb Havana ve sprše

  1. V posledních letech jsem od Saloosu nic neměla, ale představa, že se po sprše nemusím do hodiny namazat krémem, se mi zamlouvá 😉

Zanechat Odpověď

