Saloos podruhé, bio kokosová péče s trochou pomeranče

V dnešním článku vám představím druhý produkt, který jsem dostala k recenzi od společnosti Saloos. Jedná se o kokosový olej z řady Bio kokosová péče a je s vůní pomeranče, protože citrusy já prostě miluju. Dozvíte se, co všechno jsem s ním prováděla a jak a na co mi vyhovoval.

Začnu netradičně od složení, ve kterém naleznete Bio kokosový olej (jak už víte z minula, je tím pádem lisovaný za studena), přírodní antioxidanty pro konzervaci: tocopherol, ascorbyl palmitate a ascorbic acid (tady v podstatě vitamíny E a C) a pak směs éterických olejů pro vůni. Zajímavá konzistence oleje, který je do teploty 24 °C tuhý a poté taje. Za to může velké zastoupení mastných kyselin s krátkým řetězcem, které mají podobně jako nasycené mastné kyseliny vyšší bod tání. I v tuhé konzistenci se však dobře nabírá. Překvapivě není úplně hladký, neboť obsahuje takové hrudky, které se ale na pokožce rozpustí (mně teda až na těle, na zmrzlých rukách ne). Po přičuchnutí jsem nejprve zaregistrovala kokos, ale osvěžený pomerančem, což je mi moc příjemné, samotnou kokosovou vůni totiž úplně nemusím.

Nejprve jsem kokosový olej začala používat jako tělové máslo/krém/mléko, tedy na suchou pokožku jsem olej rozetřela a nechala vstřebat. Na oficiálních stránkách ani v letáku jsem nenašla žádné upozornění nebo doporučení, jak olej používat, zato se má prý kokosový olej dobře vstřebávat. To se ale moc nedělo, a ani mi tento způsob nanášení nebyl příjemný. Důvod je podle mě pochopitelný. Protože se jedná o bezvodou péči, je potřeba olej nanášet na vlhkou pleť, abychom lépe napodobili olejovo-vodní ochranný film pokožky a usnadnili vstřebávání oleje.

Tudíž jsem pro další testování využívala mokrou metodu. Na lehce vlhká lýtka jsem nanesla olej a rozetřela. (Ano, nebudu vám lhát, jsem líná se krémovat celá, nemám suchou pokožku a navíc při používání sprchového oleje si připadám nakrémovaná dost. Lýtka mám ale od holení sušší, tak ta mažu pravidelně.) Nanášení na vlhko poněkud zlepšilo vstřebávání i hydratační účinky oleje, přesto ale nožky zůstaly mastné ještě dlouho po namazání. To mi není úplně příjemné, preferuji spíš tělová másla s obsahem vody, která se poměrně rychle vstřebají a hydratují stejně dobře. Navíc, krémování mokrých nohou vyžaduje koupelnu, a to mě taky nebere, mažu se v pokoji.

Olej má slibované vlastnosti, krásně voní, hydratuje, ale mě jeho očekávané použití nebaví, co s tím? Ještě jednou jsem prostudovala brožurku i webovky a našla jsem zmínku o použití na vlasy. Začala jsem používat olej na ochranu konečků po umytí vlasů. A tam se mi olej moc líbí, konečky se téměř netřepí, vlasy jsou lesklé, ale ne mastné, paráda.

Tak jsem sebrala odvahu i k olejovému zábalu. Mám spíš mastící se vlasy a miluju svůj objem, tak sem měla z aplikace oleje do celých délek vlasů docela strach, byť jsem ho nenanesla až ke kořínkům. Vlasy jsem pak zabalila do igelitky a nechala působit asi 15 minut a pak je umyla šampónem a kondicionérem, usušila ručníkem, olej nanesla do konečků jako vždy a šla spát (jo vždy chodím spát s mokrou hlavou, fén ani nevlastním). Ráno vlasy nebyly ani mastné, ani splihlé, ale přišly mi poněkud hebčí a lesklejší. Takže olejové zábaly budu zjevně aplikovat častěji.

Kromě pomerančového je v nabídce tropická vůně, caffe latte, Vanilka a čokoláda

A na závěr tedy malé shrnutí. Olej má čisté jednoduché složení a krásně voní. Jeho použití na tělo mi nevyhovovalo z praktických důvodů, a také proto, že mi připadal až příliš mastný. Myslím, že ale někdo, kdo vyhledává hutné a mastné krémy a má suchou kůži bude naopak spokojený, jen ať nezapomene olej nanášet na vlhkou pokožku. Za sebe můžu doporučit použití oleje do vlasů, ať už na hydrataci a ochranu konečků před třepením nebo na olejové zábaly.

Znáte kokosové oleje od Saloosu? Máte tip na ještě nějaké jiné použití, než jaké jsem zkoušela?

Markéta

4 thoughts on “Saloos podruhé, bio kokosová péče s trochou pomeranče

  1. Super využití je na masáže, na to musím říct, že je (pro mě) ideální (jinak používám tekuté rostlinné oleje taky Saloos, ale ty jsou o poznání mastnější, což mi tolik nevyhovuje). Samozřejmě se ale musí počítat s poměrně velkou spotřebou a vzhledem k ceně i s vyššími výdaji…

Zanechat Odpověď

