Velké testování Saloos, část první

Pamatujete si, jak jsem v listopadu dostala hromadu vzorečků od Saloosu? Část jsem rozdala, o část jste si mohli zasoutěžit a zbytek poctivě testuji. A v tomhle článku si můžete přečíst, jak se mi který výrobek líbil. Určitě nečekejte vyčerpávající recenze o každém výrobku, ale spíš rychlé shrnutí a zda mě účinky zaujaly nebo ne.

Už jsem stihla otestovat levandulový odličovací olej (který už jsem jednou měla v plném balení, takže to pro mě není novinka), sprchový olej Granátové jablko, kokosovou péči Čokoláda, dva pleťové regenerační oleje – Levandule a Argan Revital, dva balzámy bioKarité – Eukalyptový a Rakytníkový, který zůstal doma mamce, proto není na úvodní fotce, a momentálně se mažu čistým makadamiovým olejem.

O těchto třech olejích nemám moc co říct, podle mě je od těch, které mám vyzkoušené v plném balení, neodlišuje kromě vůně nic. Levandulový hydrofilní odličovací olej funguje stejně dobře jako neutrální nebo růžové dřevo, jen já zrovna nejsem milovníkem levandulové vůně, takže do plného balení bych nešla. Sprchový olej s vůní granátového jablka je také srovnatelný se sprchovým olejem Mojito, ale moc mi nevoní, takže plné balení ani tady neplánuju. A nakonec kokosová péče ve variantě čokoláda. Mám plné balení pomerančového a v tom jsou takové drobné hrudky, tohle je úplně hladké a je to první čokoládová kosmetika, která mi opravdu moc voní, asi jako pracinky. Až vypatlám pomeranč, tohle na vlasy určitě pořídím.

Přesouvám se k balzámkům bioKarité. Jsou z bambuckého másla, včelího vosku a vosku kandelina a navíc bylinných extraktů a esenciálních olejů. Tohle eukalyptové voní samozřejmě po eukalyptu. Osvědčilo se mi, když jsem v prosinci dostala rýmu, po tom, co se mi konečně přesunul knedlík z hlasivek do nosu. Na odřený nos z neustálého smrkání to je výborná medicína a navíc vůně usnadní dýchání (ale kapky do nosu jsou stejně na ucpaný nos potřeba). Doporučuje se ale používat i na namožené svaly nebo při nachlazení namasírovat hrudní kost a záda mezi lopatkami.

Rakytníkový balzám jsme s mamkou označily za malý zázrak. Tak se to sešlo, že mamce se z nějakých stresů vyrazil na předloktí ekzém a nemohla se ho ničím zbavit a já si před Vánoci pořádně spálila prsteníček o rozžhavené ucho hrnku z mikrovlnky (nutno dodat, že obsah hrnku nebyl ohřátý ani o stupeň, zato ucho mělo tak 300 °C). Tak jsme doma mazaly a mazaly. Mamce zmizel ekzém za tři dny a mně se spálenina krásně hojila, z mokvajícího odlouplého puchýře se za pár dní udělal suchý strup a pěkně se mi celé zranění zahojilo. Jizva po tom sice asi bude, ale nehojilo se mi to 14 dní. Tenhle balzám je téměř bez vůně, já z něj úplně malinko cítím lehce ovocnou vůni a navíc má skvělou barvu. Za sebe bych na suchou kůži, ekzémy a špatně se hojící rány určitě doporučila. Prý je také vhodný pro citlivou pokožku (i dětí) a dokonce má pomáhat proti vráskám.

Arganovému oleji jsem se dlouho vyhýbala, nevím proč na mě působil jako věc na zralou pleť. A taky jsem se bála vůně. Nutno podotknout, že Argan Revital není čistý arganový olej, ale směs jojobového, arganového a šípkového oleje (vše v bio kvalitě) a je ovoněná esenciálními oleji. A voní krásně citrusově, jako meduňka. Nanášela jsem na růžovou vodu a při prvním nanášení jsem se dost zalekla hutnosti oleje. Rozetřel se ale snadno po celé pokožce a neuvěřitelně rychle se vsáknul, i když jsem se bála, že tam zůstane jako mastná vrstva. No a byl to prostě mazel, který v hydrataci o fous strčí do kapsy můj oblíbený růžový olej a přišlo mi, že jsem měla i míň černých teček na nose. Tady plné balení rozhodně plánuju.

Naopak levandulový obličejový olej byl pro mě docela zklamání. Vůně levandule je opravdu silná (z čehož jsem do stropu radostí neskákala), ale z pleti brzo není cítit. Olej mi ale na hydrataci teď v zimě nestačil a dělaly se mi na čele šupinky. Pokud máte mastnější pleť, mohl by vám vyhovovat, je totiž doporučován pro pleť sklony k problematickým projevům.

A nakonec čistý makadamiový olej lisovaný za studena. Má být výjimečně výživný s vysokým obsahem kyseliny palmitoolejové a vitamíny A, B a E. Také má mít výborné regenerační účinky a napomáhat přirozené hydrataci pleti. Olej je klasické olejovité konzistence, ani řídký, ani příliš hustý, lehce žlutě zbarvený. Má takovou těžko popsatelnou oříškovo olejovou neutrální vůni. Používám ho na obličej opět na růžovou vodu. Vstřebává se trochu dýl než hydratační obličejové oleje, ale když se vsákne, pleť se nemastí a je krásně hydratovaná a hebká. Makadamový olej nemá komedogenní účinky, proto se ho nemusí bát ani lidé se sklony k akné. Je mi moc příjemný a možná si koupím i plné balení.

Používáte některý z těchto olejů nebo balzámů? A na co se vám osvědčily?

Markéta

2 thoughts on “Velké testování Saloos, část první

  1. Ahoj Markét,
    hezké zrecenzování 🙂
    Po tvé recenzi sprchového oleje jsem se rozhodla si taky jeden pořídit. Vlastně dva 🙂 Při čekání na tramvaj jsem zaběhla do drogérie, popadla lahvičku, zaplatila a očuchala a vyzkoušela až když jsem si ho rozbalila pod stromečkem. Malým překvapením bylo, že se nejedná o sprchový nýbrž o koupelový olej. Mám vůni ylang ylang. Nicméně tento olej se kamarádí i s mým ekzémem, takže za mě naprostá spokojenost.
    Abych to napravila, koupila jsem si tentokrát už opravdu sprchový olej. Příchuť mám granátové jablko. Jak voní, netuším, protože mě rýma a následný zánět dutin připravil o čich. Nebo něco málo cítím, trošku mi to připomíná nějaký ovocný džus. Už se těším, až mi zaberou antibitika a já ho očuchám na kůži!

    A aby toho nebylo málo…. Na svátky jsem jela domů do hor obdarovat dárečky i mou rodinku. No a u maminky ve skříňce na mě vykoukl tělový a masážní olej. Mamka si dělala před pár lety kurz masírování a tohle je toho pozůstatek. Nutno podotknout, že olej je rok prošlý, takže jsem ho mamince sprostě zabavila. Protože je ale lahvička úplně plná a nikdo ji neotvíral, olej je jako nový. Jenomže…. je s vůní růže. Kdo mě trošku zná, ví, že to nejde dohromady. Hodila jsem ale předsudky stranou a začala testovat. Nejdřív jen na tělo, později i na obličej. Na tělo mi moc nevyhovuje, ale na večerní namazání obličeje je super! (A pokud celý den nikam neplánuju jít, jako třeba teď, když marodím, mažu se jím i ráno.)

    Co mi trošku vadí, jsou obaly. Mám na mysli široký otvor v hrdle lahvičky. U masážního oleje celkem chápu, že mám problém nalít si do dlaně množství 3 kapek, ale u těch výrobků do sprchy/vany bych ocenila, kdyby se množství dalo regulovat i jinak než jen nakloněním lahvičky.

    Koukám, že jsem se pěkně rozkecala! Tak testování a olejům zdar!

    Zuzka

    1. Ahoj, jsem ráda, že ti oleje do koupele/sprchy vyhovují 🙂 a máš pravdu, to dávkování je hrozné, hlavně jak je to ještě šroubovací, to je úplně nepraktické, třeba pumpička by byla supr.
      Ty oleje určené na obličej mají v plném balení skleněné kapátko, to je naopak pecka.
      Přeju ti, ať se brzo uzdravíš aby sis ty vůně pořádně užila.
      M.

Zanechat Odpověď

