Minerální make-up od Lily Lolo

Make-upy jsem dlouho nepoužívala, vždycky mi připadalo, že na obličeji vytvářejí takovou podivnou masku, i když si člověk vybere vhodný odstín. Navíc mi ta silikonová bariéra nepřipadala pro pleť jako úplně to nejlepší, co jí může člověk dopřát, i když za to nejspíš nemůžou zrovna silikony. Jenže pak jsem objevila blogy a spolu s blogy jsem objevila i minerální make-up. A protože jsem si netroufala vybrat si sama odstín a ještě v podstatě naslepo po internetu, byla volba značky snadná a rychlá. Takže jsem asi před rokem nakráčela do poměrně nového obchůdku Greenwave na Národní třídě, kde značku Lily Lolo prodávají a nechala si tam vybrat správný odstín Blondie. Milá paní prodavačka mě s ním celou nalíčila a ještě zvýraznila líčka tvářenkou, která mi od té doby leží v hlavě. MMU od té doby používám téměř denně a v tomhle článku se dozvíte, proč ho mám tak ráda.

DSCN4643

Když jsem kupovala MMU loni, balení vypadalo jinak. Letos v lednu mi ale make-up došel, tak jsem utíkala pro nový a byla jsem velmi příjemně překvapená novými obaly i logem. Černobílá minimalistická kombinace na mě působí mnohem elegantněji a dospěleji. Make-up dostanete v papírové krabičce s krásným ornamentem uvnitř. Samotný MMU se pak ukrývá v kulaté krabičce z mléčného poloprůhledného plastu kryté matným černým víčkem s lesklým logem. Na víčku trochu zůstávají otisky prsů, což mě mrzí, protože pak není krásně dokonalé.

DSCN4647

Na papírové krabičce najdete složení, které se skládá jen z namletých minerálů. Základ všech tvoří slída (Mica) a oxid zinečnatý (Zinc Oxide) o barvu se pak stará oxid titaničitý a oxidy železa. Nedávno se mě někdo ptal, jestli je MMU Bio. Z logiky věci není, protože neobsahuje žádné rostlinné nebo živočišné produkty. Oproti levné bio kosmetice, ale klidně může být k pleti mnohem šetrnější, protože kromě mletých kamínků neobsahuje vůbec nic jiného. Na rubu krabičky najdete název svého odstínu, že obsahuje 10g produktu, který byste měli do jednoho roka spotřebovat (což každodenní používání zaručuje, ale určitě bych se nebála makeup používat i po „záruční době“, neobsahuje nic, co by se mohlo zkazit). Také se dozvíte, že má ochranný faktor 15, za což jsou zodpovědné opět minerály odrážející sluneční paprsky. Přesto byste ochranu opalovacím krémem neměly podceňovat.

DSCN4645

Pod černým víčkem se nachází otáčecí zavírání, které brání vysypávání make-upu po celé krabičce. Jednoduše s ním pootočíte a vyklepnete trochu MMU do víčka. MMU má totiž specifický způsob nanášení na pleť. Zaprvé, pleť musí být nakrémovaná nebo naolejovaná a krém/olej lehce vsáklý, na suché pleti MMU špatně drží a může zvýraznit suchá místa. Pak vyklepnete trochu prášku do víčka a krouživými pohyby ho naberete na plochý kabuki štětec ze syntetických vláken (syntetická vlákna jsou důležitá, zaprvé jsou krásně jemňoučká a za druhé přírodní vlákna MMU žerou a na pleť se ho moc nedostane). Štetcem pak na obličej opět krouživými pohyby MMU nanesete na obličej. Doporučuje se začínat od míst, která potřebují nejvyšší krytí. Víc vrstev MMU zaručuje vyšší krytí, takže je jen na vás, kolik MMU vám bude ke spokojenosti stačit. Já většinou dávám jednu vrstvu na denní nošení, na večer dávám vrstvy dvě, nebo MMU nanesu na BB od Alverde (tip od Lišky).

DSCN4648

A teď už k samotnému produktu a mému odstínu Blondie. MMU je velmi jemně mletý prášek, přijde mi, že v novém balení je ještě jemnější než ve starém a možná trošku víc práší. Odstín Blondie je jeden z nejsvětlejších odstínů a patří mezi odstíny s neutrálním podtónem, Lily Lolo ale nabízí i teplé, studené a olivové tóny. Je to opravdu přesný odstín mojí pleti a protože čumák na slunko strkám nerada ( i když zbytek těla jo), nemám s ním problém ani v létě.

??????????????????????

Co se mi ale na MMU líbí nejvíc, je jeho efekt na pleti, který se nepodobá ničemu, co umí klasické tekuté make-upy. Jedna vrstva na naolejované pleti udělá takový malý zázrak, který je ale asi bohužel nevyfotitelný. Barevně obličej sjednotí, zmatní, schová póry ale bez toho, aby bylo vidět, že na obličeji něco je. Žádný pohled i z velké blízkosti přítomnost make-upu neodhalí (a to u klasických vždycky). Na dotyk je pak pleť nádherně heboučká. Dvě vrstvy nebo jedna tenká vrstva na BBčku od Alverde udělá pak pleť semišovou, skoro vyfotošopovanou. U toho BB si musím dávát pozor, abych MMU nenanesla příliš, protože pak už skoro umí udělat i efekt klasického make-upu, který si já nepřeju.

A nakonec důkaz místo slibů, že MMU opravdu nějaké to krytí má. Vlevo bez, vpravo jedna vrstva MMU nanesená kabuki přes zaschlou tekutou linku. Možná si i všimnete, že okolní kůže je taková pěkně sjednocená bez začervenání. Ono to prostě nejde moc fotit, MMU totiž podle mě nepracuje úplně na úrovni krytí, ale spíš na bázi rozptylu a odrazu světla, který umí nedokonalosti zakrýt stejně dobře jako silikonový nános plný dalších látek včetně nepěkných konzervantů. Výdrž má MMU bez problémů celou pracovní dobu, pokud nanesu na BB od Alverde, vydrží klidně i od rána do pozdních večerních hodin.

Jeho jediná nevýhoda je pro mě to, že dokáže zvýraznit šupinky, pokud je nemáte pořádně namazané. Lily Lolo seženete v Praze v Greenwave nebo na internetu (např. na oficiálních stránkách). Pokud to máte do Prahy daleko, můžete si objednat i vzorková balení a odstíny doma vyzkoušet samy. Plné balení MMU stojí 499 Kč a mně vydrželo asi 10 a půl měsíce téměř každodenního používání, což mi přijde jako pohodová cena. Já jsem si minerální make-up od Lily Lolo zamilovala a nejspíš ho budu používat, dokud ho budou vyrábět.

Co vy a minerální make-upy?

Markéta

8 thoughts on “Minerální make-up od Lily Lolo

  1. to nové balení se mi moc líbí, já měla jen to staré :). Blondie je taky můj odstín, když jsem dost opálená, jinak mi seděl China Doll, no ale osobně mám radši tekuté make-upy, na mně vypadají přirozeněji, ale je fakt, že hodně záleží, co má člověk pod ním… ideálně něco dost hydratačního, ale zas nemastného, což jsem ještě nenašla 😦

    1. No, věřím že pro suchou pleť MMU asi úplně ideální nebude, pro mě je to ale super záležitost a pleťový olej od Saloosu mi pod něj stačí 🙂
      M.

  2. Ani nevím, co dodat, všechny důvody, proč je tenhle MMU super, už jsi zmínila 🙂 První balení jsem měla dokonce rok a půl aniž by se s ním něco stalo, takže zkažení se není třeba obávat. Pokud jde o nové obaly, asi jsem fakt jediná, co z nich není moc nadšená… Ale zatím je znám jenom z obrázků, třeba budou naživo vypadat lépe.
    Zvykla jsem si nanášet MMU spíše méně (a pak podle potřeby dovrstvit), pak sjednotí i zakryje, aniž by dělal masku. Také mi přijde, že v té menší vrstvě vydrží déle pěkný a přirozený.
    Šupinky jsou teď přes zimu skoro pravidlem, i když pleť mažu. Ale samotný MMU mi je naštěstí zas tolik nezvýrazňuje, to spíš pudr. Trochu pomáhá na kritických místech moc nevrstvit, ale problém nastává, když je dané místo nejen šupinaté, ale ještě potřebuje krytí 🙂

    1. Mě právě ten starý obal s obřím nápisem připadal trochu přeplácaný. Ale obal nelíčí, tak je to asi jedno 🙂
      A jsem ráda, že jsi s MMU taky spokojená.
      M.

  3. vyzkoušela jsem už několik značek MMU – EDM, Bare Minerals, Lucy Minerals, JPM i Lily Lolo, chci dělat srovnávací článek (až se k tomu dokopu), ale musím uznat, že kdyby JPM nedělal tak nádherně sametovou pleť, tak vyhrává Lily díky vyšší krycí schopnosti a přirozenému efektu 😉 nové balení se mi taky líbí víc a podle Tvých fotek to fakt vypadá, že prášek namleli jemněji, páč v tom starém byly takové větší kuličky nebo jak to popsat 😉

    1. Jé srovnávací článek by byl supr! A jak říkáš, v tom starém byly větší kuličky, jen nevím, jestli to nebylo tím, že ten prášek byl takový „mastnější“ ale asi jen o fousek.
      M.

  4. Tak jsem neodolala a za těžkých 550,- Kč si zakoupila odstín Barely buff. A jsem nadšená! Odstín mi sedí jako zadek na hrnci, vůbec není vidět, že bych na sobě něco měla. Prostě pecka! A to jen díky tobě 😉

    1. Jé to jsem ráda 🙂 Taky miluju ten efekt dokonalé pleti bez toho, aby někdo viděl, že mám makeup. Navíc ten makeup je minimálně na 3/4 roku denního používání, takže ty peníze za to stojí.
      M.

Zanechat Odpověď

