Šampón Urtekram Brown Sugar

Dnešní článek bude o prvním z šampónů, který jsem se rozhodla vyzkoušet po zradě v podobě změny složení šampónu od Alverde. A řekla jsem si, že jsem ochotná si i připlatit. Volba padla na šampón od Dánské značky přírodní kosmetiky Urtekram. Protože si potrpím na objem, padla volba na Brown Sugar. Bohužel se opět v této řadě nevyrábí kondicionér, takže jsem zůstala věrná meruňkovému Alverde.

V první řadě musím moc pochválit balení. Stará verze Urtekramu se mi moc nelíbila, tohle je ale krásná designovka přesně podle mého gusta. Navíc má velmi praktické otevírání, stačí jen zmáčknout vršek do šikmé polohy a vyleze otvůrek, který zas stejně snadno zavřu. Lahvička ukrývá poměrně řídkou světle hnědou tekutinu. Šampón voní svěže po levanduli a eukalyptu, ale ne moc silně a vůně ve vlasech nezůstává. Protože obsahuje sodium coco sulfát, celkem obstojně pění, ale nečekejte úroveň nepřírodních šampónů.

Praktické otvírání
Praktické otvírání

Vlasy jsou po umytí citelně umyté, jen mi vadí, že trochu vržou. Po kondicionéru ale vrzat přestanou a nemám pocit, že by byly přesušené. Co mě docela rozhodilo bylo, že jsem po nákupu zjistila, že je šampón určen na suchou pokožku hlavy. Vzhledem k tomu, že moje hlava má spíš sklon k maštění, trochu jsem se bála, jak mi bude Urtekram vyhovovat. Moje obavy se ale nevyplnily. Vlasy mi vydrží do dalšího mytí 3 dny vypadat hezky, třetí den večer umývám, protože cítím, že se u kořínků mastí a na spáncích to už začíná být i viditelné. Čtvrtý den už jsou vlasy bohužel nekoukatelné, takže se stále nejedná o náhradu za Alverde. Přestože obsahuje sodium coco sulfát, hlava mě po něm nesvědí, a to ani třetí a dokonce ani čtvrtý den po umytí.

A jak je na tom slibované dodání extra objemu? Musím říct, že je v tomto ohledu zatím to nejlepší, co jsem z přírodních šampónů zkoušela. Ráno po umytí jsou vlasy bezvadně načechrané, ale netvoří nikde nějaké neplechy v podobě odstávající vlny na jedné straně hlavy a podobně. Pěkný objem navíc vydrží i druhý den bez mytí, třetí den u kořínků objem ztrácí, ale v délkách zůstává. Jeho jediný nešvar je, že druhý a hlavně třetí den vlasy při rozčesávání elektrizují, přestože mám kartáč s přírodními štětinami. Určitě za to ale může i mráz, protože když jsou teploty nad nulou, není to tak hrozné.

A nakonec INCI. Nejproblematičtější složkou je tu sodium coco sulfate, což je jen přírodní SLS, jinak jsou to veskrze šetrné složky zajišťující pěnivost nebo soudržnost emulze (aby se přítomné oleje neoddělily od vody). Jako prospěšné složky tu najdeme třtinový cukr, který je bohatý na minerály, extrakt z aloe vera a z levandule a levandulový a eukalyptový olej, který jsou zase zodpovědné za vůni. Kyselina citronová (citric acid) udržuje kyselejší pH, tak aby odpovídalo pokožce a tocopherol (vitamín E) slouží jako konzervant, díky svým antioxidačním účinkům.

Cena šampónu se pohybuje kolem 165 Kč a seženete ho buď v kamenných prodejnách Biooo nebo Greenwave v Praze, oba tyto obchody mají ale také možnost nákupu po internetu. Líbí se mi jeho hezké a praktické balení, to že poměrně dobře pění, že mě po něm nesvědí hlava, skutečně dodává objem a umývat hlavu mi stačí jednou za 3 dny (když je víkend a nikam nejdu, tak i za 4). Pro někoho může být nevýhodou cena, i pro mě je to skok o 100 Kč nahoru. Za sebe si úplně nelibuju v levandulové vůní a mrzí mě, že po něm vlasy mají sklon k elektrizování. Jinak si ale troufám šampón doporučit. Já se do budoucna chytám vyzkoušet něco úplně bez sulfátů, ale nevylučuji, že se k Urtekramu ještě někdy nevrátím.

Zkoušeli jste tento nebo jiný šampón od Urtekramu? Jak vám vyhovoval? A určitě mi poraďte, jaký bezsulfátový šampón bych měla zkusit, pokud se vejde do 200 Kč, budu ještě raději.

Markéta

7 thoughts on “Šampón Urtekram Brown Sugar

  1. verze Rhassoul od téže značky neobsahuje ani coco-sulfát 😉 jinak bych doporučovala třeba Weledu, Nobilis Tilia, Khadi, Dr. Organics, Sante – ty se kolem té dvou stovky cenově pohybují … bohužel za úplně bezsulfátovou péči si musíme připlatit, ale já jsem schopná pro svou citlivou pokožku hlavy nějaké korunky obětovat, hlavně, že bude v pohodě 😉

    1. Přesně, děkuju za tipy, od Urtekramu jsem dostala informaci, že chystají další bezsulfátové šampóny v průběhu tohoto roku, tak jsem zvědavá. 🙂
      M.

  2. Článek mne tak nalákal, že mám chuť jít ten šampon hned koupit 😀 Přesvědčilo mě to, že má být na suchou pokožku hlavy, vlasy se mi sice rychle mastí, ale myslím si, že lupy se mi dělají právě proto, že je pokožka přesušená. No a objem by se taky hodil 🙂

      1. Ještě jsem zapomněla, pokud jde o bezsulfátové šampony, docela dobrá mi přišla Eubiona s granátovým jablkem a kopřivou, cena myslím 170 Kč. A Khadí nimba, akorát ten stojí o stovku víc.

Zanechat Odpověď

