Jaro ve flakónu – Petite Chérie od Annick Goutal

Taky už tak netrpělivě očekáváte jaro? Já už od začátku leda, zimu toleruju jen v prosinci, ale ne takovou, jako byla letos. V každém případě ale prosinec znamená moje narozeniny a tak i dárky navíc, kromě těch vánočních. Já jsem si letos přála niche voňavku od Annick Goutal zvanou Petite Chérie, což je v překladu něco jako malé zlatíčko (v ženském rodě), a také jsem ji ve verzi Eau de toilette. Tahle vůně voní jako jaro a dětství a při své jednoduchosti je vlastně hrozně originální.

Petite Chérie vytvořila v roce 1998 Annick Goutal jako dárek pro svou dceru Camille. Jméno vůně je přezdívka, kterou dala paní Goutal malé Camille. Oficiální stránky vůni popisují jako neodolatelnou a nevinnou „jako voní tvářičky malých holčiček, které chcete políbit“. Vůně se skládá z hrušky, broskve, pižmové růže, čerstvě posečené trávy a vanilky a patří mezi sladké květinové vůně.

Když jsem k ní poprvé bez znalosti složení přičichla, můj první dojem byl jasný, třešeň, rozkvetlá nádherná třešeň. V mysli mi vytanul obraz jarního, ale už teplého rána, svítí sluníčko na ještě orosenou trávu a mezi čerstvě vypraným sušícím se bílým povlečením pobíhá bosky malá Markétka (a má samozřejmě úplně zmrzlé nožičky) a do toho kvetou ty třešně. Vůně mě přinutila si vzpomenout na dětství a lehce nostalgicky vyvolala úsměv na tváři.

kvítka

Když jsem se pak dopátrala ke složení, zjistila jsem, že v něm vlastně žádné třešně nejsou. A začala jsem se snažit rozeznávat jednotlivé složky, ale přestože je můj čumák dost citivý, vůně je poskládaná tak, že jsem schopná jednoznačně odlišit pouze tu hrušku. Zelenou, pěkně šťavnatou, ale ne přeslazenou. Nevím, co ji drží na uzdě, možná ta travička, která ale vůbec není nahořklá. Když se snažím, rozeznám i růži, která ale podle mě vlastně drží celý charakter vůně bez toho, aby vyčnívala. Vanilku ani broskev vyčuchat nedokážu.

Nejvíc jsem ale překvapila sama sebe výběrem téhle vůně, protože si obvykle vybírám méně sladké, víc zelené (taková ta hořkost rozmačkaných listů) a citrusovější vůně. Jenže na Petite Chérie je prostě něco naprosto neodolatelného. Vůni bych popsala jako sladší, mokrou, studenější a svěží vůni a pokud někdo taky asociujete vůně s barvami, tak tahle je pro mě půl na půl růžová a zelená (obojí v pastelové verzi) a taky voní čistotou. Všimla jsem si, že ji teď v zimě ladím s outfitem. Když si na sebe dám něco retro nebo lehce infantilního, okamžitě sahám po Petite Chérie. Na jaře ji ale, předpokládám, budu nosit pořád a jsem moc zvědavá, jak se na sluníčku rozvoní.

Vůně se podle mě během dne moc nevyvíjí. Po počátečním hruškovém opojení se zklidní a zůstává v podstatě nezměněná ve své třešňové podobě dokud nevyprchá. Na kůži mi vydrží asi půl dne (aspoň lidi říkají, že pořád něčím hezky voním) a na oblečení se drží klidně i dva dny.

Tak co, navodila vám Petite Chérie jaro? A preferujete niche vůně nebo vám stačí běžný sortiment parfumerií?

Markéta

Zdroje:

http://www.annickgoutal.com/en/petite-cherie-1168

3 thoughts on “Jaro ve flakónu – Petite Chérie od Annick Goutal

  1. no, nalákala jsi mě, chtěla bych ji aspoň očuchat :)), i když taky sladké ovocné vůně normálně moc nemusím…

    1. Když se ti naskytne příležitost očichat Annick, rozhodně se do toho pusť. Jsou to hodně neotřelé a zajímavé vůně z různých olfaktorických kategorií. Nevím, jak se dá k těmhle vůním dostat v ČR, bývaly v obchůdku Madeleine, ale teď jsem je na stránkách nenašla. Každopádně jsem je ale potkala v zahraničí v obchodních domech typu Debenhams.
      Ona ta vůně je sladká, ale ne ulepená jako bývají všelijaké escady, chloé a podobně. Já jinak na sladké taky nejsem. Od Annick Goutal mám ještě Le Chévrefeuille a tu jestli mi někdy přestanou dělat, tak nevím. Ta je opravdu žlutozelená, s pořádnou porcí drcených citrusových listů s medovým závěrem. Recenzovaly ji Verunky (U dvou Verunek), já se na to taky chystám až bude skoro léto.
      M.

Zanechat Odpověď

