Manufaktura – růžové tělové mléko

Užíváte si první jarní den? Já letos poprvé věšela prádlo na balkón. A stihli jste zatmění Slunce? Doufám, že jste si u toho nevypálili sítnice, abyste si dneska mohla počíst slibovanou recenzi na aktuální novinku od české firmy Manufaktura. Konkrétně tělového mléka z nové řady s vřídelní solí, růžovými výtažky a mandlovým olejem. Mléko jsem dostala od své kamarádky Zuzky (moc děkuju!), která dostala mléko v práci k otestování, ale bohužel nemá ráda vůni růží, tak mě poprosila, jestli bych ho neotestovala za ni.  Já mám naopak vůni růží v kosmetice ráda, takže jsem s testováním neváhala.

Manufaktura s podtitulkem „vaše domácí lázně“ vyrábí kosmetiku už od roku 1991 a jako první v ČR získala mezinárodní certifikát o netestování na zvířatech. Jejich výrobky mají moc hezké obaly, zajímavé vůně a i když nejsou bio ani úplně přírodní kosmetika, vyhýbají se nejvíc profláknutým nepříznivým látkám ve složení.

Růžové tělové mléko není výjimkou ani v jednom z atributů. Obal je v neprůhledné bílé plastové lahvičce, která má po stranách nápis Manufaktura a retro etiketu s obrázkem růže a latinským názvem Rosa centifolia (čili růže stolistá). Ta růže a část nápisů jsou navíc perforovaná, takže 3D. Mašlička na hrdle je takový roztomilý retro doplněk, je na gumičce, takže se dá sundat a možná by se dala nosit ve vlasech. Zavírání je praktická kolébka, někdy na mě ale při otevírání „vyplivne“ trochu mléka.

Vůně mě překvapila. Čekala jsem růži, dostala jsem růži, ale úplně jinou než jsem čekala, silně ovocnou. Trochu jako růže a kvetoucí jabloňový sad a ještě k tomu zakousnout pěkně šťavnaté jablko. To mě obecně na růžových vůních v kosmetice baví, že každá růže voní jinak a při tom se mi téměř všechny líbí.

Krém je poměrně hutný, nikam se neroztéká, dokud ho nerozetřete. Roztírá se snadno, trochu při tom studí a vsákne se do minutky a nezanechává žádný nepříjemný film nebo lepivý pocit. Rychlost vsakování mě překvapila, protože jsem zvyklá na tělová másla, takže jsem si ze začátku připadala nenamazaná. Tak to ale není, tělové mléko skutečně hydratuje a rozhodně nevysušuje. Myslím, že pro velmi suchou pokožku nebude hydratací dostačující, pokud ale máte pokožku normální a nemáte rády dlouhé vsakování nebo spěcháte, bude vám mléko vyhovovat.

DSCN4765

Pozitivní je, že slibovaný mandlový olej se nachází hned jako třetí ve složení. Dále v první polovině najdeme olej z růže šípkové a květovou vodu z růže damascénské a také soli z Karlových Varů a jako bonus ještě bambucké máslo, panthenol a tocopherol (vit. E). Naopak nejproblematičtějšími jsou ve složení Ceteareth-20 a Ceteareth-12, které zajišťují udržení mléka ve formě emulze, mohou ale iritovat kůži a oči (takže citlivky pozor).

Tělové mléko mě mile překvapilo, po takové době používání tělových másel je to příjemná změna, zvlášť s blížícím se teplým obdobím, kdy pokožka přestává mít takovou žízeň. Myslím, že u svého tělového másla od Alverde zůstanu, rozhodně ale Manufakturu využiju až do dna. Za sebe doporučuju a myslím, že vzhledem k obalu vzhledu i ceně (asi 209 Kč za 300 ml) by to byl krásný dárek pro všechny růžomily, anebo jako suvenýr pro kosmetikychtivé turistky jako typicky český produkt.

Dejte mi vědět, jestli jste něco od Manufaktury měli a jak se vám to líbilo. A užívejte si krásné slunečné odpoledne.

Markéta

2 thoughts on “Manufaktura – růžové tělové mléko

  1. Ahoj, já jsem Manufakuru jeden čas dost používala – moc mi vyhovovaly přípravky na vlasy se solí z Mrtvého moře. Pak jsem bohužel začala kromě testování na zvířatech více řešit i složení a odepsala jsem je kvůli methylisothiazolinu (doufám, že jsem to nezkomolila, už jsem ho chvíli nikde neviděla). Ale růžovým tělovým mlékem jsi mě docela nadchla, ve složení jsem nic tragického nepotkala, takže ho asi vyzkouším, až mi dojde aktuální BodyShop máslo 🙂

Zanechat Odpověď

