Colour of the month: červená

Ten červen zase neskutečně rychle utekl. Takže než přijde článek o kosmetických novinkách v mém arzenálu, musím se s vámi podělit ještě o barvu, kterou jsem teď ráda nosila a taky jedla, červenou. Začátek léta prostě miluju kvůli třešním a jahodám, kterých jsme letos měli (a jahod stále ještě máme) na zahradě taková kvanta, že to bude tak na dvě zimy. A tak jsem si to zkouškové zpříjemňovala cpaním se červeného ovoce (tak moc, že jsem ani nevečeřela). V mém kosmetickém arzenálu se toho v červené najde docela hodně. Skoro všechny moje rtěnky a překvapivě málo laků, protože to mám s výběrem vhodné červené prostě složité. Protože toho nebude málo, doporučuju nachystat ke čtení vrchovatou misku jahod/třešní/malin!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Začnu od rtěnek, tónovaných balzámů a konturek. Mám v podstatě jen výrazné rtěnky, když chci nude, tak jdu jen s průhledným balzámem, protože mám poměrně červené rty samy o sobě, a tak pravá nude na mě vypadá divně. Na to, kolik rtěnek mám, je zas tak často nenosím. Nevím, jestli je to lenost nebo prostě často mám pocit, že se to na den nehodí a cítila bych se zvláštně. Každopádně své rtěnky mám ráda a když už si je dám, tak si je maximálně užívám. Podle barevného tónu jsem svá patlátka rozdělila na dvě skupiny.

První klasičtější červené odstíny nebo lehce teplejší červené nosím méně. Červené rtěnky s teplým podtónem mi podle mě moc nesluší a vypadám v nich jak Ruska. Proto z téhle kolekce nejvíc nosím hydratační Gabriellu Salvete v odstínu Bacio, protože je spíš bez podtónu a navíc není tak sytě pigmentovaná. Naopak matnou Catrice It’s A Matt Word nosím minimálně, protože je hodně do oranžova. Obě konturky se mi sešly v téměř stejném odstínu, rozdíl je ale v konzistenci, kde Douglas Rouge Petard je hodně pastelkovitá a sušší, kdežto vysouvací Catrice Read My Lips je krémová a příjemněji se nanáší.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zleva: Douglas – Smoothie Framboise – opravdu jahodová barvička bez podtónu v matném provedení, ale se zvláštní parfemací. Nosí se příjemně a téměř nevysušuje, více zde.

Catrice – It’s A Matt Word – z řady Ultimate Colour, bohužel už ji neseženete, matná sytě červená s výrazným teplým podtónem, téměř do oranžova. Myslím, že mi nesluší. Voní sladce, neurčitě ovocně. Vysušuje víc než Douglas, ale také je matnější, zvládá pití, po jídle potřebuje obnovit.

Gabriella Salvete Al Bacio – Bacio – hydratační lesklá méně pigmentovaná rtěnka, která se dá dobře vrstvit. Pigmentací odpovídá tlustopastelkám, které doma mám. Má příšerný obal, nevysušuje, bez konturky se hodně vpíjí do okolí rtů. Výdrž je malá, což se u hydratačních rtěnek dá čekat. Voní velmi jemně. Recenze tady.

Clarins Lip Balm Crayon – Tender Coral – tlustopastelka, myslím, že je dobře vidět že je přibližně stejně pigmentovaná jako Al Bacio. Tenhle kousek jsem vyhrála loni v soutěži Douglas. Balení vypadá luxusně se zlatým víčkem, šroubováním i nápisem, který se na rozdíl od Catrice pastelek neošoupal (ale možná je to tím, že Clarins nosím méně). Barevná část odpovídá odstínu pastelky, která je korálová a bohužel se zlatými třpytečkami. Já ty třpytky v rtěnkách nerada. Přesto mám tuhle pastelku docela ráda, řekla bych, že mi i sluší. Voní nádherně jako čerstvě upečená bábovka. Na rtech je i přes třpytky příjemná a hydrtuje. Podobně jako u Al Bacio výdrž není závratná, ale nerozpíjí se okolo rtů. Navíc praktické pastelkové balení usnadňuje aplikaci.

Catrice – Read My Lips! – z řady Precision Lip Liner, kterou už taky neseženete. Je to neutrálně červená vysouvací konturka příjemné konzistnce. Pracuje se s ní dobře a pomáhá udržet rtěnku tam, kde ji chcete mít.

Douglas – Rouge Petard – nová konturka ve stejném odstínu jako rtěnka. Je to klasické pastelkové ořezávací balení, tuha je sušší, ale pořád se rty obkreslují příjemně. Nezkoušela jsem ji s rozpíjecí rtěnkou, takže její efekt neposoudím. Více zde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Druhou skupinu rtěnek nosím mnohem raději. Sluší mi totiž spíš studené červené s nádechem do bobulkového odstínu (berry). Na běžné nošení mám nejraději tlustopastelku od Catrice v odstínu Cherry-ty a rtěnku od Catrice Step Red Up, která už bohužel není k sehnání. Na veletrhu World of Beauty and Spa jsem neodolala rtěnce ve výprodejovém košíku ArtDeco od Dity Von Teese v luxusním Vampy odstínu 656, kterou určitě využiju někam do divadla nebo na Halloweena. Swatche mám tentokrát dva, ve stínu a na sluníčku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Stín

Zleva: ArtDeco – Dita Von Teese 656 – polomatná temná berry, jako rozmačkané jahody s borůvkama. Rtěnka je v nádherném těžkém balení a voní po vanilce. Zatím jsem ji měla na sobě jen jednou a chviličku, ale na podzim se s ní hodlám vyřádit.

Avon – Russett Dream – prastará rtěnka v maličkém balení (ale jen na oko, jsou to klasické 3,5 g), kterou mám stále ráda. Kupovala jsem ji podle katalogu, kde se mi zdála málo výrazná. Nakonec se z ní vyklubala nádherná berry, které na kráse neubírá ani jemný nazlátlý shimmer. Nevysušuje a voní po vanilkové bábovce. A myslím, že už ji zaručeně neseženete.

Catrice Wet Shine Stain – LE Thrilling me softly – Fatal – Lak na rty z předloňské podzimní kolekce, byla to taková předzvěst kolekce laků Lip Polish. Krom krásného balení se vzorem krajky je tahle záležitost fakt boží. Je potřeba teda nanášet tenkou vrstvu na rty zbavené balzámu. Lak se pak dá nosit v extrémně lesklém provedení, nebo lehce otisknout o kapesníček do matu, nebo otisknout hodně pouze pro stain. Nejraděj tuhle krásnou bobulkovou červenou nosím právě v matné verzi. Lak drží jak přibitý, vydrží celý večer s pitím, aniž by bylo potřeba obnovit a navíc zapomenete, že na rtech něco máte. Jen na rozdíl od nové generace lip laků (třeba Dermacol nebo Rimmel) se tahle rtěnka při líbání otiskává.

Slunko
Slunko

Catrice – Step Red Up – rtěnka z řady Ultimate Colour, která už bohužel není nějaký ten pátek v nabídce, ale podobný odstín se tam určitě najde. Ultimate Colour rtěnky totiž stojí za to. Jsou perfektně pigmentované, máslové, krom matných nevysušují a dobře drží, navíc balené v bytelném až luxusně působícím černém balení. Step Red Up je studená červená, která mi moc sluší. Voní stejně jako její matná kolegyně ovocně. Protože není matná, má tendenci se vpíjet do okolí rtů, takže vřele doporučuju konturku.

Catrice – LE Eve in Bloom – Rosebuddy – Blbůstka s dvojím použitím – lip and cheek colour. Zas se mi osvědčilo, že tyhle kombinace nefungují. Na tváře je pro mě příliš výrazná a hůř se rozmazává do ztracena. Na rtech mě baví, že působí jako stain, který rty obarví stylem, právě jsem snědla kilo jahod. Bohužel ale příšerně vysušuje a balzám ji sundá dolů. Barvička je super, studená červená.

Catrice – Cherry-ty – tlustopastelka ve studeném červeném odstínu, za kterou dám ruku do ohně, stejně jako za ostatní kamarádky z téhle řady – Pure Shine Lip Colour Balm. Je hydratační, barví, lze ji vrstvit, nerozpíjí se, má praktické balení. Výdrž je tak 2 hodinky, podobně jako pastelka od Clarins nebo Al Bacio od GS. Voní sladce, dlouho jsem si myslela, že po divné vanilce, pak na to ale někdo kápnul, voní jako Antiperle. Jo takové ty malé lehce mátové kulaté bonbónky. Na rtech se žádný mátový pocit nekoná, což je super. Jediné mínus je absence testerů v drogérii a dokonalé ošoupání nápisů na obalu.

UFF, tak mojí téměř kompletní kolekci rtěnek máme za sebou. Zbývá 5 laků. Tak hr na ně.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nebudu se tu už po stopadesáté opakovat. Prostě sehnat červený odstín sedící k mým rukám je trochu oříšek. Z těhle 4 vyhovují mým potřebám.

DSCN5047

A Gabriella Salvete Stars – Intense Coral to bohužel jako jediná není. Určitě ho dávno znáte, krásný pískový korálový lak se zlatým třpytem. Pro mě volba až když mám hodně opálené ruce. Výhodou je, že kryje už v první vrstvě. Jen mi posledně na basecoatu od GS nějak špatně schnul.

DSCN5001

Catrice – LE Eve in Bloom – Rosebuddy je pro mě jako stvořená krémová červená, lehce do studena, lehounce zastřená. Jen tahle potvora nechce schnout. Odstín ale miluju a podrobím ho zatěžkávací zkoušce s 3 step system od Catrice (koncept dlouhé výdrže laků), který mě na první otestování neskutečně mile překvapil.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vánoční nebo podzimní matná červená s shimmerem. To je SpaRitual – Wander – Tapestry. V žádném případě bych krásu tohodle laku nekazila lesklým topcoatem, možná jen na ty Vánoce. Více tu.

Douglas - Bal des pompiers

Douglas Bal des Pompiers je můj nový přírůstek z výhry. Červená se studeným nenápadným shimmerem. Asi se nebudu víc rozepisovat, protože vše potřebné je tady.

DSCN4890

A můj zamilovaný SpaRitual – Spread Your Wings, což je to nejvíc pravé ořechové pro mě. A nadšenou recenzi najdete tady.

No, bylo toho hodně. Sama se divím. Dejte mi vědět, jestli se vám tehle barevný koncept líbí a baví vás, nebo jsou články moc dlouhé a tak jen profrčíte obrázky ;). A taky jsem zvědavá, jakou červenou máte rády a jestli řádíte s výraznými rtěnkami i přes den, nebo je máte na zvláštní příležitosti.

Markéta

2 thoughts on “Colour of the month: červená

  1. Já si na výrazné rtěnky moc netroufám. Bojím se, že se mi někde opatlají a mám potřebu je každých 5 minut kontrolovat. Nicméně jsem tenhle měsíc velmi rozšířila rtěnkový arzenál! +4 kousky, to jde, ne? 😉

Zanechat Odpověď

