Pan Bahňák – šampon Rasul od Urtekram

Vrátila jsem se z Ithaky, kdo mě sledoval na instagramu, ví, jak jsem se tam měla. Pro ty co neví, bylo tam krásně, čisté oblázkové pláže, útesy plné ryb, výborné jídlo, no prostě idyla. Jsem ale zpět a se mnou taky kosmetické články. A první bude o šampónu Rhassoul (nebo Rasul) od Urtekramu, který má vlasům dodat objem.

Koupila jsem si ho na doporučení Zdeňky, když jsem byla nadšená z Brown Sugar, že prý dělá ještě lepší objem. Spřátelili jsme se opravdu rychle, a já mu začala říkat Pan Bahňák. Tak si o něm něco povíme. Balení jsem chválila už u recenze Brown Sugar a jen připomenu, že se mi moc líbí minimalistický design a praktické kolébkové zavírání.

Pan Bahňák mě ale nejdřív neskutečně vyděsil. Ono je v tom totiž opravdu bláto, tedy pardon, africké mýdlové bahno Rhassoul. Z lahvičky tedy vyteče řidší šampon kalné hnědé barvy s trochou větších částeček. Před nanášením nezapomeňte protřepat, aby všechen jíl nezůstal na dně. Naštěstí odpudivý vzhled zachraňuje příjemná mátová vůně, která ale zcela nezakrývá zemitou vůni jílu. Zdeňka ji popsala jako „vůni vyžvýkané žvýkačky“, což docela sedí. Zas ale oproti všem těm levandulím a citrusům je to příjemná změna.

Pan Bahňák pění na přírodní záležitost ještě ke všemu s bahnem docela obstojně. Vlasy umyje do nevrzající čistoty. Bahno není problém vymýt a ani na vaně nezůstává. A efekt? Od objemu jsem čekala asi trochu víc, ale je asi jen o půl fousu větší než u Brown sugar. Ale doba mezi mytím vlasů? Ano, konečně jsem zas našla šampón, kdy mi stačí umýt jednou za 4 dny. První dva dny si vlasy drží objem, třetí a čtvrtý den už objem trochu mizí. Jednou jsem dokonce nemyla 5 dní. Pátý den už vlasy byly opravdu splihlé, ale viditelně mastné kořínky začaly být až k večeru. Takže chápete, že tenhle šampon už jen tak z ruky nedám.

Hodně z vás mi radilo zkusit Rhassoul, protože je jako jediný od Urtekramu bez sulfátů. Nevím, jestli to bylo před změnou balení, teď už ale ve složení najdeme coco sulfat stejně jako ve všech ostatních, jen poněkud dál v pořadí. Což mi teda nevadí, pokud mě po šamponu nežere hlava a nemusím umývat ob den. Jinak Pan Bahňák obsahuje vcelku neškodné věci a k tomu navíc pár fajnových jako výtažek z aloe a máty a mátový olej.

Co mi trochu vadí, je že na obalu najdeme jak Inredients, které je jako složení přeložené do češtiny. To ale není kompletní, je to jen výčet těch pěkných věcí a ty ošklivější jsou tam pěkně popsané oklikou, jako např. mýdlo z kukuřice (všechny pěnidla v šamponu). Opravdové složení je až pod INCI, tak bacha na to.

Všimla jsem si ještě jedné zajímavé věci, když mám šampón plný, v teple a trochu natřepaný, lahvička se nafoukne a po otevření trochu střílí. Nevím, čím to, ale mám už druhé balení, ještě neotevřené, a nafoukle se tváří taky. Jestli ho máte, dělá vám to taky?

A jinak máte s panem Bahňákem zkušenost?

Markéta

P.S. Ještě stále se můžete zůčastnit giveaway. O tmavý balíček se ještě nikdo nepřihlásil, tak jsou šance veliké. (asi jsem to špatně namíchala 😀 )

6 thoughts on “Pan Bahňák – šampon Rasul od Urtekram

  1. Co dodat? Skoro se vším souhlasím. Tenhle šampon jsem si hodně oblíbila, určitě si ho někdy koupím znovu. Velmi se mi zamlouvá vůně, hlava není podrážděná, první den jsou vlasy na moje poměry docela objemné. A design výrobků se Urtekramu opravdu povedl.
    To prodloužení mycího intervalu ti závidím, u mě je to nereálné, neb mé vlasy mají tu úžasnou vlastnost vypadat mastně, i když zas až tak mastné nejsou 🙂 Tak holt musím umývat pořád stejně.
    A hlásím, že můj šampon se taky nafukuje, když začal v červnu v těch vedrech probublávat, měla jsem ho tehdy asi dva týdny a bála se, že se dočista zkazil, ale teď mi přijde, jako by to nějak odeznělo. Někde jsem četla, že to urtekramí šampony dělávají.
    Ještě mě láká rozmarýnový šampon a úplně všechny kondicionéry, ale tam hodně váhám, protože mým vlasům jen tak žádný balzám nesedne a je rozdíl dát ty peníze za šampon, který přinejhorším dopotřebuji jako sprcháč (zdravím Brown sugar) než za kondicionér za dvě stovky. Kdybych alespoň měla vyhlídnutý jen jeden, to bych to i riskla, ale takhle 😀

    1. Včera jsem si na zkoušku pořídila heřmánmový kondiš, tak určitě bude recenze. Jinak co s nesedícím kondyšem nevím, někde jsem četla, že se dá kondicionér použít místo gelu na holení. Ale nezkoušela jsem, na holeními stačí sprcháč.
      M

  2. Ahoj, já se na něj taky chystám, ale nejdřív musím pohnout se zásobami. Jen z Vídně jsem si přivezla 5 lahviček šampónů….

  3. Tak to jsem ráda, že ti sednul 🙂 Mně taky prodloužil o jeden den interval mezi mytím, ale stejně mi vlasy trochu vysušoval (já mám ale poslední dobou ty vlasy fakt naprd…). Jen jsem nějak nepochopila tu bezsulfátovou horečku… zatím jsem zkoušela jen tři bezulfátové šampóny a všechny byly katastrofa, hlava mě svědila jak ďas a vlasy totálně vysušené. Jediná výjimka byla vlasovka 100% Pure, ta je naprosto skvělá a zatím jsem neměla nic, co by jí mohlo konkurovat.

    1. Je fakt, že jak jsem teď rassul používala každý den u moře, tak mám taky vlasy trochu vysušenější, ale to bude i sluníčkem a slanou vodou. Musím jim dopřát zábal v kokosáku.
      M.

Zanechat Odpověď

