Host post: Tělová mazátka a patlátka – 1. část

Ahoj všem!

Dnešním článkem zahajuji sérii příspěvků o tělových mazadlech. Proč o tom není jen jeden článek? No, zkrátka a dobře mám tělových mazátek a patlátek tolik, že bychom tu byli ještě pozítří, když bych měla zmínit všechny, co doma mám.

1

Dlouho jsem zvažovala, podle čeho jednotlivé produkty rozdělit… Podle vůně, značek, účinků? Podle obalu! Dnes se tedy podíváme na zoubek výrobkům s pumpičkou, které já mám osobně úplně nejradši, protože jsem prostě uživatelsky nejpříjemnější.

Ještě před začátkem popisu jednotlivých produktů bych asi měla říct něco málo o mé pokožce. Mám po těle ložiska atopického ekzému, která jsem někdy menší, někdy větší. Na ty samozřejmě používám výrobky přímo k tomu určené, ať už ty na předpis, nebo volně prodejné v lékárnách. Zbytek těla ale potřebuju po každé koupeli promazat, jinak se mi objeví nové ložisko na novém místě. Bohužel.

Nemůžu asi úplně říct, že mazání k smrti nesnáším, ale kdybych se mazat nemusela (nebo mě třeba mazal někdo jiný), byl by můj život o hodně jednodušší a pohodlnější. Takhle ihned po sprše letím k tubičce s ekzémokrémem a následně s nějakým tělovým mazadlem. Kůži mám tak suchou, že mezitím začne svědět, pnout, štípat, kousat a je mi natolik nepříjemná, že bych ji ze sebe nejradši seškrábala nehty. Namazat se prostě musím!

Moje kůže je navíc potvora potvorná, dělá si, co chce, a mění se i v průběhu dnů. Co jeden den miluje, druhý den nesnese. Toliko k vysvětlení, proč tu nejsou na fotce 3 produkty, ale je jich tu 6 v jedné kategorii (s pumpičkou). A teď už pár slov rovnou k nim.

Yves Rocher Tělové mléko olivový olej AOC Provence

2

Tohle mléko je vlastně trošku podvodník, pumpičku si do něj musíte koupit zvlášť, pokud ji chcete. Já to ale všema deseti doporučuju, protože plast, ze kterého je lahvička vyrobena, je tak tvrdý, že se nedá zmáčknout a vy jste odkázaní na to, co vám z lahvičky vyteče.

To, co vyteče, má trošku řidší konzistenci, vůně je svěží, lehká, příjemná. Když jsem si mléko vybírala, prodejní asistentka mi doporučovala ovesné tělové mléko, ale to mi vyloženě nevonělo. Ještě mě láká zkusit jejich kokosové mléko, ale bojím se, že kokos bude na kůži hodně chemický.

Hydratace je průměrná, neurazí, nenadchne. Co však oceňuji nejvíc je, že se ihned vsákne a nelepí! Pokud máte kůži normální nebo trošku suchou, může být fajn. Pro mě na léto je OK.

4 3

Co se složení týče, není zrovna úplně sluníčkové. Sice v něm najdeme nějaké ty oleje, ale taky silikony a barviva.

Cena je 149 Kč za mléko, plus pár korun za pumpičku.

Celkové hodnocení 3 z 5

Ziaja Tělové mléko Čokoládové máslo

5

Při jednom z nákupů v olomouckém obchůdku Ziaja jsem dostala spoustu vzorečků všech možných výrobků. Mezi nimi bylo i kozí a olovové tělové mléko. Pročetla jsem složení, vyzkoušela a za nějaký čas jsem si běžela koupit i nějaké tělové mléko s pumpičkou. Koza ani oliva mě vůní nezaujaly, zvolila jsem kakao.

První namazání si pamatuju jako nic na světě. Tady je něco špatně! Proč to pořád tak klouže? Fakt mě nenapadlo, že se v rámci jedné značky budou jednotlivá tělová mléka tak lišit složením! Kozí a olivové mléko v sobě mají bambucké máslo. Co je v tomhle? Tekutý parafín!

6

Konzistence je hodně tuhá a hustá, přirovnala bych ji k tekutějšímu tělovému máslu. Vůně je sladká, celkem chemická, ale mně nevadí a mám ji ráda, což dokazuje, že jsem si koupila i sprchový gel a krém na obličej ze stejné řady.

Po letech mazání se jsem si zvykla na umaštěný pocit po použití. Dalo by se říct, že ho mám ráda, protože vím, že jsem se namazala. Od tohohle tělového mléka nečekejte výživu, jen povrchové promaštění, na kůži nechá film, díky kterému se z pokožky neodpařuje voda. Pokud tedy sháníte výrobek, který použijete po ranní sprše, tomuhle se obloukem vyhněte. Jestli vám ale nevadí mastný pocit po večerní koupeli, můžu ho doporučit.

Mléko jsem si koupila ještě v jedné vůni, s arganovým olejem. Není na fotce, protože ho mám u tchýně, kde jsem ho zanechala pro všeobecné použití a taky abych se já měla čím namazat a nemusela s sebou přes půl republiky tahat nějaké cestovní balení tělového patlátka.

Cena je 119 Kč.

Celkové hodnocení 4 z 5

M&S beauty Mléko na tělo a ruce s bambuckým máslem

7

Tohle tělové mléko jsem koupila spíš jako stolní krém na ruce. Ale tělové mléko to je, pumpičku má, tak proč ho nezmínit?

Konzistence je řídká, skoro až gelová, krém se ihned vsákne, vůně je ale fantastická! Sladší, oříšková, možná malinko chemická, ale mému nosu velmi sympatická. Ruce zanechá nemastné a neulepené, takže můžu ihned něco dělat, hydratace je ale silně podprůměrná. Na tělo absolutně nemá smysl ho používat, možná na normální pokožku a ještě k tomu v létě. Krém na ruce je to ale dobrý.

9

8

Ke složení není co dodávat, tady to zkrátka ani logo skákajícího zajíčka nezachrání.

Cena je 79 Kč.

Celkové hodnocení: Jako tělové mléko 1 z 5, jako krém na ruce 3 z 5 (za slabou hydrataci)

Mixa Intenzivní vyživující tělové mléko pro suchou a velmi suchou pokožku

10

U tohohle tělového mléka by asi stačilo sdělení: „Honem si ho utíkejte koupit!“ Co dodat? Hydratace je skvělá, výživa úžasná, nelepí, nemastí, rychle se vstřebává a vůně je OK. Já osobně bych preferovala trošku jinou parfemaci, na zadek jsem si z ní nesedla, ale jinak mi nevadí.

Tak zdravou kůži jako po tomhle mléce jsem nikdy neměla. Jako fakt! Z holení mi zmizel reliéf želvího krunýře, po používání 2x denně vždy po sprše se mi dokonce stalo, že kůže byla tak napitá, že další várku krému odmítala vstřebat a já jsem musela přejít na používání 1x denně Mixa, 1x denně něco jiného.

Mléka se dělají 3 druhy: pro normální až suchou, suchou až velmi suchou a pro extrémně suchou. Poslední zmiňované jsem zkusila ve vzorečku. Jedno z nich si koupím znovu, až mi tohle dojde, což nebude dlouho trvat.

Složení je, jak by řekl můj přítel: „Čistá chemie, žádná hnusná příroda.“ Jako jó, najdeme tu i bambucké máslo, ale taky tekutý parafín, barviva, silikon, parabeny….

11

Co mě ale zarazilo hned při první použití, bylo: „Proč je to sakra oranžové?????!!!!!“

12

Mléko jsem kupovala v akci za 132 Kč. Až na oranžové zbarvení je tohle mléko fakt super.

Celkové hodnocení tedy nemůže být jiné, než 5 z 5. Nebo spíš 6 z 5 😉

Neutrogena Hloubkově hydratační tělové mléko s olejem

13

Něco ála Mixa, ve slevě za 99 Kč za 250 ml. Proč ne? Parfemace je příjemná, líbí se mi víc, než Mixa. Má ale hutnější konzistenci, přirovnala bych jí k tekutější a krémovější vazelíně. Účinky jsou hodně podobné, Neutrogena sle trošičku lepí. Mixu mám na psacím stole, Neutrogenu na nočním stolku.

Složení mi přijde o dost lepší, posuďte sami. Navíc tu nejsou žádná zbytečná barviva.

14

Celkové hodnocení 5 z 5, nemám co vytknout.

Marionnaud Svěží tělové mléko

15

Důvod nákupu tohohle mléka byla nutkavá potřeba si koupit nějaké tělové patlátko v Paříži. Byla jsem tak trošku opilá místním skvělým vínem, jinak bych asi podobnému pokušení odolala. V Marionnaudu měli zrovna akci 50% sleva na druhý výrobek z jejich vlastních produktů. Tohle byl ten druhý produkt, no.

Voní po vanilce, tak hořkosladce… Prostě parfemované tělové mléko, kde hlavní roli hraje vůně. Hydratace podprůměrná, výživa žádná, nicméně i tak mám tohle mléko ráda. Jsou v něm vzpomínky s kapkou pařížské atmosféry. Navíc se podívejte, jaký má zezadu krásný obal.

16

Ke složení jsem se musela pracně probojovat. Voda a silikon? Jo, i tak se dá udělat tělové mléko.

17

Pokud třeba používáte vanilkové parfémy, tohle mléko můžete směle použít místo nich. Vůně totiž drží a drží a drží. Je velmi intenzivní. Nicméně i tak doporučuji koupit spíš tělový krém ve skleněném kelímku, který je o dost lepší. Ale o tom někdy příště.

Cenu si nepamatuju, byla tam ta akce a já jsem byla ovíněná a vlastně mi to bylo jedno J Možná okolo 200?

Celkové střízlivé hodnocení 1 z 5.

To už je pro dnešek všechno, dejte mi vědět, jestli máte nějaké oblíbené tělové mléko s pumpičkou, ráda zkusím zase něco jiného.

Ahoj Zuzka

 

 

Zanechat Odpověď

