Burtikovy vcelky – sampon a kondicioner

Pokracujeme v krasojizde bez diakritiky. Dneska vam povim neco o samponu a kondicioneru od Burt’s Bees, oba z rady Very Volumizing s granatovym jablkem. Tusim, ze tahle americka kosmetika by mela byt k sehnani i na nekterych ceskych e-shopech, ale stoprocentne jista si tim nejsem. Puvodne jsem nechtela do vlasove pece v Kanade investovat tolik, a kdyz jsem videla prirodni vlasovku i v supermarketu, radovala jsem se, jak je to tu super. Pak jsem ale mrkla na slozeni a mistni prirodni kosmetika ma zrejme zcela jine regulace nez v Evrope, a tak jsem ve vsech samponech a hlavne kondicionerech pod 10 dolaru objevila silikony. Takze jsem se vydala na lov do obchodu s prirodni kosmetikou a doprala si Vcelicky, kazdy za 13 dolaru. Krom bez silikonu taktez bez sulfatu, parabenu, umelych barviv, vsak to znate. Klasicky jsem zvolila sampon na objem a dnes vam povim, jestli to byla trefa do cerneho, nebo jestli se nadseni nekonalo.

DSCN8211

Jak kondicioner, tak sampon jsou v plastovem valcovem baleni (295 ml), s kolebkovym otviranim a granatovym jablkem. Krom napisu vam taky pomuze rozlisit sampon od kondicioneru barva vrsku. Sampon je zluty, kondicioner bily, coz odpovida i barve produktu uvnitr.

Prvni, co me po otevreni privitalo, je vune. Uprimne bych nerekla, ze takhle intenzivne az chemicky muze vonet neco prirodniho. Predpokladam, ze rade z vas by vune vyhovovala. Je sladka a ovocna. To jestli takhle voni granatove jablko ponechme stranou, cuchala jsem k nemu a nic nevycuchala, ani chut mi tuhle vuni nepripomina. Na me je vune prece jen prilis sladka a „navonena“, takze tady jsem se zrovna neradovala. Vune je nejintenzivnejsi pri myti, ve vlasech ale zustava az dva dny, ale tam uz neni tak intenzivni a je mnohem prijemnejsi.

A ted uz k samponu. Z lahvicky vytece pomerne ridky gel nazloutle barvy. Vzledem k tomu, ze je sampon bez sulfatu, necekejte nijak vyraznou penivost. Zejmena, pokud nemyjete vlasy kazdy den a mate je uz ponekud mastnejsi, tak penu pri prvnim myti necekejte. Coz me privadi k prvnimu negativu, obvykle musim sampon nanest dvakrat, abych mela opravdu pocit umytych vlasu, coz zvysuje spotrebu samponu, vody a prodluzuje myti vlasu.

DSCN8217

Dalsim problemem je pocit, ktery po umyti mam. Sampon totiz obsahuje docela hodne oleju a ja mam pocit, jako kdybych vlasy nemela poradne umyte uz pri smyvani (ja vim, ja vim, je to bezsuflatovy sampon, nemelo by me to prekvapovat). Osobne nemam rada pocit umyti do „vrzava“, ale taky mi neni prijemny pocit mastnoty uz na mokrych vlasech, hlavne u korinku. Po uschnuti nastesti „mastny“ efekt zmizi. Nanestesti ale prece jen vyzivnost a oleje v samponu zpusobuji, ze obvykle musim myt uz treti, nekdy dokonce druhy den po umyti, protoze se vlasy proste viditelne masti. A nekdy me treti den zacina svedit hlava, coz bych tedy od nesulfatoveho samponu necekala, s mym oblibenym Urtekramem se tohle rozhodne nestava. Za zvyseni frekvence myti a svedeni tedy palec dolu. Za vyzivu a lesk vlasu (spolu s kondicionerem) palec hore.

DSCN8212

Slozeni je, jak uz jsem rikala, hodne vyzivne a velmi zelene. Olej ze seminek granatoveho jablka, olej z listi oregana a tymianu, proteiny z jojoby a soji a velmi jemna penidla a emulgatory.

A ted ke kondicioneru. Prvni vec, ktera se mi moc libi, konecne objemovy kondicioner. Dost mi vadi, ze objemove kondcionery mezi prirodni kosmetikou tezko pohledat, pritom clovek i vlasy s objemem potrebuje rozcesat, a kdyz mate vlasy az skoro po zadek, tak verte, ze je bez kondicioneru nerozcesete. Ten je bile barvy a pripomina konzistenci telovy krem nebo hustsi mleko. Do vlasu se snadno roztira. Zacala jsem ho pouzivat driv nez sampon, takze mam i srovnani, jak se chova na vlasech po Rasulu. Uprimne, oproti hermankovemu kondicioneru od Urtekramu jsem si vsimla horsiho rozcesavani. Vyzivny mi prisel tak stejne a vzhledem k jeho hutnejsi konzistenci ho spotrebuju min nez hermankoveho.

DSCN8215

Tudiz asi tusite, ze nejaky extra efekt na uz tak supervyzivnem samponu od Burt’s Bees nema. Jen to rozcesavani. Slozeni je stejne jako u samponu slunickove. Obsahuje avokadovy olej, jojobovy protein a olej ze seminek granatoveho jablka

DSCN8213

Pokud vas jako me zaujal „leuconostoc fermet filtrate“ v obou pripravcich,  mam pro vas vysvetleni. Leuconostoc je bakterie, ktera pomaha zkvasit (zfermentovat) zeleninu, treba korejskou mnamku kim chi. Aby se tahle bakterie zbavila konkurence, produkuje antimikrobialni peptid (kratkou bilkovinu), ktera brani rustu jinych bakterii. A kdyz takovou kvasici nadobu zeli nebo redkvicek prefiltrujete, zbavite se vsech bakterii a zeli a zustane vam ta antimikrobialni latka, ktera vam pomuze zakonzervovat prirodni kosmetiku bez pouziti chemie.

Zpatky k samponu a kondisi. Oba hlasi Very Volumising, a to je to, co pri sve delce a hmotnosti vlasu chci, protoze objem dela dojem a priplacle vlasy k hlave me nebavi. Uprimne tady se konalo docela zklamani. Mela jsem to uz pri pohledu na slozeni tusit, ale rikala jsem si, treba to fakt nejak vychodili, aby to fungovalo. No nefunguje. Na jejich omluvu lahvicka hlasi, ze to zvysuje objem vlasoveho vlakna, cozmuze byt pravda a jemnym vlasum tohle muze k objemu pomoct. Muj problem tohle ale neni. A vysoky obsah oleju zejmena v samponu zajistil, ze objem, hlavne u hlavy, se moc nekonal.

Suma sumarum, sampon ani kondicioner bych si znovu nekoupila, aspon tedy sampon urcite ne a ani kondicioner me prilis neoslovil. Libi se mi, ze po nich dlouho voni vlasy, coz u priprodnich samponu neni uplne standard, ze opravdu krasne vyzivuji a myslim, ze pokud jste lini na olejovy zabal, tak obcasne umyti temihle pripravky muze skvele pomoct. Mozna bymohly vyhovovat tem z vas, kdo trpite na suche vlasy. Na druhou stranu Very Volumizing rozhodne nejsou a nebavi me mastny pocit pri myti a rychlejsi masteni vlasu. Navic za tu cenu mam dvojnasobek meho milovaneho bahenniho Urtekramu, ktery mi objem skutecne udela a muzu myt jednou za 4 dny.

Zkouseli jste vlasovou peci od Burt’s Bees?

Marketa

5 thoughts on “Burtikovy vcelky – sampon a kondicioner

    1. jé, jsem ráda, že jsem dobře poradila a že Santé vyhovuje, od té doby, co jsem jej dopotřebovala jsem načala už dva další šampóny (Lavera, Tara Smith) a ani jeden mu nesahá ani po kotníky 😉 … podle popisu Burt´s Bees je Lavera (pomerančová verze) hodně podobná, taky má olejový základ a nemám s ní pocit pořádně umytých vlasů 😦

  1. Měla jsem přesně tyhle dva kousky a dojmy úplně stejné, šampon nemyl a kondicionér jako ok, ale nic extra výživného… přitom pár let zpátky měl BB fakt super šampony, ale pak je vyměnili za tohle :D. Škoda.

Zanechat Odpověď

