U Hermése na zahrádce

Už tomu bude rok, co jsem si objednala vzorečky vůní. Asi půl roku mi trvalo, než jsem je otevřela a dalších pár měsíců, než jsem se dokopala je pořádně otestovat. Každopádně tohle vyústilo ve výběr vánočního dárku (ale o tom, až jindy), zkonstatování, že vůní vonící po vlašských ořešcích asi neseženu a v tenhle ukecaný článek o třech Jardins od Hermése. A protože „krásné“ vzorečkové lahvičky oko nepotěší, fotky jsou vypůjčené a všechny zdroje najdete pod článkem.

o.8233

Vše začalo návštěvou Sephory a čucháním. Aprés la Mousson naneštěstí neměli, ale tu mám v plánu ještě očichat. Monsieura Liho jsem zavrhla. A objednala vzorky zbývajících tří, které mě zaujaly. Přiznám se, že jsem u zahrad měla problém nějakého rozvitějšího popisu. Příliš se nevyvíjí a jednotlivé složky se dobře prolínají, takže pro mě byl oříšek je i s popisem ingrediencí rozluštit.

Začnu rovnou nejprofláknutější a asi nejoblíbenější Un Jardin sur le Nil. Podle neověřeného složení z Arome.cz je v hlavě mango a grep, v srdci puškvorec a lotus a v základu platan a kadidlo. Přiznám se, že v téhle vůni mám problém jednotlivé vůně rozeznávat a navíc třeba netuším, jak voní platan nebo puškvorec.

jnil

S očekáváním vodní vůně jsem poprvé přičichla. Je jemně citrusová a je vhlká, ale ne tak moc, jak jsem čekala. Citrus je navíc podbarven květinovou směsí lotusové vůně a něčeho lehce pikantního (předpokládám, že za to může kadidlo). Na můj vkus je maličko sladší, ale ne nepříjemná. Některé vůně mi evokují krajinu, nebo vzpomínku. Všechny mi ale evokují barvu. Tahle by byla středně zelená, lehce tlumená, jakoby trochu od bláta nebo prachu. Myslím, že barevnost flakonku docela sedí.

Vůně se na mně příliš nevyvíjí. Začíná opravdu jásavě, hodně se ozývá ovoce a v tomhle momentě je mi trochu nepříjemná. Pak se ovoce utlumí, víc vystoupí lotos a složky v základu a vše se velmi příjemně prolne. Ke konci vůně poněkud vyschne, stále si však drží stejný charakter.

Asi chápu, proč je vůně tolik oblíbená. Není tuctová, ale zas není tak experimentální, vlastně je i docela sladší. Já s ní mám ale pár problémů. Za prvé má na mně extrémně mizernou výdrž. Za tři hodinky je tatam. Navíc jsem asi díky opěvovanosti čekala nějakou superzajímavou záležitost, ale prostě chybí mi u ní ten wow efekt. No a nakonec je na mě v téhle kombinaci asi příliš vlhká, nebo si nerozumí s mou kůží. Prostě někdy mi voněla jako nějaký prostředek na nádobí. Každopádně celkově se mi spíš líbí.

Čímž se přesouváme k další ze zahrad Un Jardin Sur Le Toit. To je velmi, velmi mokrá vůně. Ale ne přeslazená a se zajímavými momenty.

jtoit

Z neověřeného složení: jablko, hruška, růže, zelená tráva, bazalka, magnólie, kompost.

Ze složení jsem tedy očekávala větší úchylárnu a těšila jsem se na pořádně bažinně zelenou vůni. A ono ne. Ze začátku mi barevně evokuje světloučce růžovou, která občas přeblikne do šťavnaté jarní zelené. Ke konci už by mohla odpovídat i barvě flakonku.

Ihned po aplikaci rozhodně rozeznáte jabka, tak hrušky. Později se rozvoní víc do květinova (to bude kombo růže a magnólie). Občas mě v ní něco zajímavě štípne do nosu, ale hned to zase uteče, jako když se nějaká neduživá bylinka snaží probýt přes lán květin a ovoce. Trávu ne a ne vyčuchat, což mě hrozně mrzí. Troška travnaté zelené hořkosti by neurazila a vůni by podle mě moc pomohla. Kompost je dost možná zodpovědný za takovou tu zemitou vlhkost, kterou vůně má.  Ke konci se vůně zklidní a uhladí, všechny složky se prolnou, více vynikne jakási bylinková vůně a v tomhle bodě je asi nejpříjemnější.

Budu se opakovat, vůně se mi spíše líbí, ale dokázala bych si ji představit mnohem zajímavější. Je velmi vodní, sladší, s mou kůži naštěstí nedělá neplechu jako Nil. S výdrží je o něco lepší než Nil, ale víc než půl dne se mnou nedá.

A nakonec zahrada, která mě opravdu dostala. První zahrada Un Jardin en Méditeranée. Jestli si v něčem libuju, tak jsou to suché neotřelé vůně založené na citrusech.

jmed

Z neověřeného složení: V hlavě je prý bergamot a pomerančový květ, v srdci oleandr a základ tvoří fíkovník a růžový cedr.

Vůně je rozhodně žluto zelená, ale ne řvavá. V závěru bych ji popsala jako zastřenou slámově žlutou. Je hořká, je suchá a je kyselá, přesto však dobře uzemněná. V první chvíli vás uhodí suchý citrus, hořký a kyselý, přesto však něčím zkrocen. Později se rozvoní do lehce květinova a začne se ukazovat fík. Nečekejte ale do medova uzrálý dužnatý fík, spíš si představte fíkovník s malými nedozrálými fíčky stojící v poledním žáru na italské zahradě, nebo chorvatské, nebo řecké, to je jedno. A když takový nedozrálý fíček odlomíte, teče z něj hořké lepivé mléko. Přesně takový suchý a hořký fík to je. Předpokládám, že ve vysušenosti fíku bude mít prsty cedr.

Je možné, že přesně tahle suchost a možná i maličko ostrost bude hodně lidem proti srsti. Někde jsem četla popis kořenová petržel nebo libeček. Ano, dokážu si představit, že jsou ve vůni tyhle složky vyčuchatelné. Moje kůže ale rozhodně říká fík, citrusy a dřevo. A já si libuju. Nakonec se vůně zklidní, lehce zesládne a rozleží se do příjemně suché citrusově, fíkově maličko květinově dřevité vůně.

Krom toho mi vůně drží na kůži i 8 hodin, na oblečení ji cítím i druhý den. Z celé trojky se nejvíc vyvíjí a přijde mi i nejoriginálnější. A asi už jste pochopily, že se mi prostě líbí nejvíc. A přesouvám ji na svůj seznam přání.

Zkoušely jste Jardins? A která se vám líbí nejvíc?

Markéta

Zdroje:
http://www.fragrantica.com/news/Hermes-Un-Jardin-Sur-Le-Toit-2003.html
http://usa.hermes.com/perfumes/to-share/jardins-collection/jardin-sur-le-toit.html
http://usa.hermes.com/perfumes/to-share/jardins-collection/jardin-en-mediterranee.html
http://usa.hermes.com/perfumes/to-share/jardins-collection/jardin-sur-le-nil.html
6 thoughts on “U Hermése na zahrádce

  1. Jů, ty umíš suprově popisovat vůně. 🙂 Super článek. Díky tvému barvitému popisu musím jít vůně někdy očichat, škoda, že jsem si ho nepřečetla dřív, zrovna teď jsem se vrátila z parfumerky. 😀

    1. Jé díky, mně to ale u těhle vůní fakt nešlo. To moje Annick Goutal mi teprve dávají básnické střevo 😀
      A Hermésy většinou mají v Sephoře stabilně, neutečou 😉
      M.

    2. Brunwen, zrovna zahrady nilu jsem měla na sobě včera 🙂 A to, k čemu jsem ti dávala čichat v Mariounnad před východem (kenzo – totem – yellow), je hodně podobný zahradám nilu :-))

      Jinak já jsem bezmezně zamimlovaná do zahrad nilu, zrovna nedávno jsem si pořídila celou lahvičku ♥ 😉

  2. Taky vidím vůně barevně, zrovna nedávno jsem přemýšlela, jak moc je to obvyklé 🙂
    Ta poslední vypadá zajímavě…asi ji půjdu vyzkoušet.

Zanechat Odpověď

