Kosmetická všehochuť

Dnes tu mám pro vás soubor takových minirecenzí na různé věci, o kterých mi přišlo psát celou recenzi zbytečné, nebo mě neuhranuly ani nepohoršily a prostě mě u nich nepolíbilo básnické střevo. Zase si ale nezaslouží, aby byly zapomenuty bez jediné zmínky.

A při hledání vhodného titulního obrázku na mě vypadlo tohle (flying unishark and friends???).

promo_5

V první řadě jsem ostudně nikdy nenapsala o svých oblíbených sprcháčích. A to jsou Jardins du Monde od Yves Rocher. Mají spoustu různých vůní, které voní dost autenticky a necítím z nich příliš syntetiky. Průhledné gely obsahují slabší pěnidlo ammonium lauryl sulphate a gel z aloe vera, mléčně zbarvené pak obsahují SLES, ale zato sezamový olej. Já si obvykle libuji v těch průhledných, přece jen jejich svěží vůně mě ve sprše hodně baví. Nejraděj mám asi grep a lotus, už jsem ale zkoušela i limetku a pomeranč a příjemná je relativně nová karambola. Z krémových miluju brazilskou kávu, pokud toužíte po sprše v café laté, určitě ji potřebujete. Složení není úplná přiroda, neobsahuje ale parabeny. Sprcháče mě nijak zásadně nevysušují (a to ani teď v zimě, a to jsem letos nějaká citlivá nebo co) a příznivá je i cena 69 Kč za 200 ml, často jsou  v akci 2+1. Pokud jste ještě nezkoušeli, doporučuju!

DSCN5689

Dalším kouskem je balzám na rty od Burt’s Bees v medové verzi, který jsem si přivezla z Kanady. Nejdřív jsem trochu litovala, že jsem s jeho nákupem nepočkala do New Yorku, kde měli sady po 3 nebo 4 příchutích za výhodnější cenu. Ale teď s delším používáním bych si asi znovu buřtíkův balzám nepořídila.

DSCN8316

Nechápejte mě špatně, balzám hezky voní (i když mnohem radši bych zkusila třeba růžový grep nebo acai), má hezké složení se slunečnicovým, kokosovým, sojovým a řepkovým olejem, lanolinem a medem (včelý vosk je jen v balzámech označených bees wax), hezky hydratuje a nelepí. Jen prostě v porovnání s heřmánkovým balzámem od Alterry, musím mnohem častěji přemazávat a hydratace není tak hloubková. V mrazech minulých dní mě před občasnými šupinkami neuchránil. A za tu cenu máte Alterru minimálně dvakrát. Já bych do něj tedy znovu nešla.

V Kanadě mi taky došel můj oblíbený odlakovač s olejem z italské mandarinky od SpaRitualu, o kterém jsem taky nikdy pořádně nepsala.

Tenhle odlakovač je prostě pecka. Je acetonový, takže laku vás zbaví rychle, ale zároveň dostatečně šetrný a díky obsahu mandarinkového oleje nevysušuje (po odlakování vás netáhnout nehty nebo nemáte pocit suchého okolí nehtu) a krásně voní (tedy v rámci odlakovačových možností). Sice nepatří k nejlevnějším, za 118 ml dáte skoro 140 Kč, na druhou stranu, na odlakovači je podle mě dobré nešetřit, protože je to produkt, který nehtům nejvíc ubližuje. SpaRituálího odlakovače vřele doporučuju.

No a protože mi tenhle miláček v Montrealu došel a SpaRitualí obchůdek jsem nenašla (teda našla, ale nikdy tam nikdo nebyl, asi jen na objednání nebo co), rozhodla jsem se po důkladném prozkoumání složení vyzkoušet odlakovač od O.P.I. expert touch lacquer remover.

DSCN7629

Podobně jako SpaRitual je acetonový a proti vysoušení by měl sloužit gel z aloe vera. Lak odstraní rychle, ale s hydratací za SpaRitualem významně pokulhává. Navíc u Opičáka se odlakovačový smrádek rozhodně nezapře. Navíc jsem ho teda přelila do obalu od Spa, protože tahle lahvička nemá tak geniálně řešený uzávěr s malým otvůrkem, kterým se odlakovač na vatu mnohem líp nanáší. O.P.I. stojí přibližně stejně jako SpaRitual, ale nedosahuje jeho kvalit. Znovu bych nekoupila.

A nakonec ještě jeden remover, tentokrát makeupu. Za oceánem jsem byla taky nucena hledat nějaký odličovací prostředek. Vzhedem k tomu že odličovací oleje od Saloosu jsou asi dost unikátní vynález, volba nejdřív padla na dvoufázový heřmánkový odličovák od The Body Shop.

DSCN6773

Složení mě potěšilo absencí parbenů a silikonů a nějaké parfemace jsem si taky nevšimla. Odličoval velmi dobře, poradil si s řasenkou i tekutou linkou (nevoděodolné) i s dvoufázovou rtěnkou od Dermacolu, se kterou si jinak ví rady jen kokosák. Jen bohužel nevím, čím to bylo, jestli zhýčkaností mého očního okolí, hrubostí odličovacích „ťufíků“, něčím ve složení nebo kombinací s dalšími faktory, jako třeba šíleně chlorovanou kanadskou vodou, prostě se mi u jednoho oka začaly dělat takové podivné pupínky, kterých jsem se docela dlouho zbavovala, zhoršily se vždy po použití tohodle odličovače. Nevím, jestli byl odličovák příčinou, ale každopádně projev zhoršoval. Dál jsem ho pak už používala jen na rty. Myslím si ale, že je to dobrý produkt, jen jsme se nějak nezkamarádili. U nás bych si ho vzhledem k ceně 16 USD nekoupila, když můžu mít za mnohem míň oblíbený Saloos.

A to je ode mě dnes vše.

Zkoušely jste některé z těhle kousků? A jak vám sedly?

Markéta

P.S. Nezapomeňte na ROZDÁVAČKU, která probíhá až do soboty!

Zdroje
http://globalgamejam.org/sites/default/files/styles/game_sidebar__normal/public/game/featured_image/promo_5.png?itok=9dymM8JD
2 thoughts on “Kosmetická všehochuť

Zanechat Odpověď

