Alverde – denní krém s růží šípkovou

Už tady dlouho nebyla recenze pečující kosmetiky. Je to prostě tím, že nerada měním věci, které mi sedí. Při lednové návštěvě drogerie jsem se ale rozhodla po velmi dlouhé době s obličejovými oleji zkusit zase jednou krém. A protože v pečující kosmetice se držím přírody, ale zase nechci hned zrujnovat peněženku, volba padla na Alverde. Protože mě v zimě začaly trápit šupinky, sáhla jsem po denním krému na suchou pleť s výtažky z růže šípkové.

DSCN8569

Krém se prodává v papírové krabičce se všemožnými popisky a českým překladem. Uvnitř najdete 50ml tubičku se samotným obsahem. Tubička stojí na části s otvíráním, což fajn, protože máte jistotu, že využijete většinu krému. Kombinace bílé, růžové a zelené je jemná a svěží, takže za mě balení fajn. Tím jsem odbyla tu nejmíň důležitou část celé recenze.

Krém je bohatý na oleje a bambucké máslo, měl by vyživovat suchou pokožku a chránit ji před vysoušením. Navíc by měly obsažené rostlinné výtažky působit proti volným radikálům a růžový olej prý funguje proti vráskám.

Složení je veganské a plné přírodních složek. Najdeme v něm slunečnicový olej (klasický ze semen a pak také „hybrid“, který prošel zpracováním a obsahuje více kyseliny olejové), šípkový olej, jojobový olej, mandlový olej a levandulový olej, a také slibované bambucké máslo.

DSCN8572

Hned po vodě najdeme ve složení glycerin. Ten je buď chválen nebo zatracován buď prý skvěle hydratuje nebo příšerně vysušuje. Kde je tedy pravda? Pokud je glycerin ve vhodném poměru s vodou a ostatními složkami výborně pomáhá udržet hydrataci v pokožce. Pokud je ho příliš velké množství, může naopak vysušovat. Krom toho přípravky s glycerinem bývají dost často nepříjemně lepkavé.

Krém je docela hodně parfemovaný. Vůní mi připomíná klasické krémy typu Nivea, možná o malinko květinovější, takže vůně nenadchne ani neurazí. Z obličeje ji za chvilku necítím. Protože vůni tvoří poměrně dost složek a ještě neurčité parfums, byť přírodního původu, tuším, že pro citlivky a alergiky by tohle mohl být problém a doporučuju zkoušet nejdřív na malé ploše mimo obličej.

Z tubičky vyleze bílý krém, který se na první pohled tváří hutně, ale jen dokud ho nezačnete rozmazávat. Je lehký, hodně vodový, snadno se roztírá a rychle vstřebává. Pokud ho někde hůř rozetřete, na obličeji tohle místo poznáte, protože bude trošku pnout, jako byste na tom místě měly třeba něco sladkého. Nevím, jak to líp popsat.

DSCN8571

Na celý obličej stačí asi takové množství jako je na fotce. Poprvé jsem ho dala víc a nevěděla jsem, kam ho mám všude rozmazat.

Musím říct, že z krému mám stále smíšené pocity. Může za to hlavně nezvyk po dlouhém používání olejů. Snažila jsem se tedy o co největší objektivitu a krém používám už déle než měsíc. Stejně si ale myslím, že moje dojmy budou trochu schizofrenní a zkreslené faktem, že olej je prostě olej.

Krém určitě plní svou hydratační funkci. I v mrazech mi pomáhal vyzmizíkovat většinu šupinek. Přitom je ale lehký a dobře se vstřebává a i přes obsah glycerinu na kůži nelepí, naopak obličej je příjemně hebký. Také na něm dobře drží minerální make-up, troufám si říct, že chytá lépe než na olej.

V čem mám tedy problém? Prostě si nemůžu zvyknout na ten pocit a konzistenci při mazání oproti oleji. Je to takové divně kluzké, podivně rychle se to vsákne, ale přesto mám pocit, že mi na obličeji něco zůstalo sedět (což nejspíš nebude jen pocit). Navíc jsem si všimla, že se mi krapet víc dělají černé tečky na nose a občas i nějaká na tvářích a bradě. Nic závratného, ale s oleji se mi tohle nedělo.

Sumasumárum, krém mě nenadchnul ani neurazil, je to prostě takový průměr a trochu nuda. Hydratačními účinky mě docela přesvědčil ale kvůli pocitu při mazání se zase ráda vrátím k olejům. Pokud vás krém zaujal, nejspíš vás nebudu od zkoušení odrazovat ale nadšené „sláva a tři dny se radujte“ ode mě nečekejte. Jen doplním, že krém seženete v dm cca za 80 Kč.

Zkoušely jste tenhle nebo nějaký jiný krém od Alverde? Jaké jsou vaše pocity?

Markéta

12 thoughts on “Alverde – denní krém s růží šípkovou

  1. Kamarádka dělal na pleti neplechu, tak mi ho věnovala zda mě nesedne lépe. Čeká tedy na mě v koupelně, počkám až mi zmizí pupínek na čele a vrhnu se na něj 🙂

  2. Alverde kremy na oblicej pouzivam uz asi 2 roky, ted jsem zakotvila u verze Sensitiv s hermankem, je lehky, nemasti a oblicej se po nem nebouri 🙂

  3. Mám ten noční, co je k němu do párů, a jsem s ním fakt spokojená, přemýšlím i nad tímhle, až spotřebuju zásoby.

  4. Já to mám zase naopak – vyhovují mi spíš krémy a i když je nějaký olej dobrý, nerada ho používám… Tento růžový by se mi možná líbil, podívám se po něm 🙂

  5. Já tedy na oleje vůbec nejsem. Nedávno mi došel krém, tak jsem chtěla zkusit něco levného a přírodního, tak jsem si koupila Alverde řadu s bachovkama tuším na normální až suchou pleť. Chtěla jsem něco výživnějšího. A teda hydratační mi nepřijdou ani trochu. Hned se vsáknou a cítím na obličeji takovou tenkou stahující vrstvu. Říkám si, jestli to není právě tím vysokým obsahem glycerinu…

  6. Já používám od Alverde krém na obličej sensitiv s vilínem a heřmánkem, je tak uprostřed mezi hutným a lehkým, rychle se vsákne a hezky zmatní. Ani jsem si letos nemusela pořizovat zvlášť hutný na zimu.
    Takže to vypadá, že u něj zakotvím na dlouho, do teď jsem ty jejich krémy střídala.

Zanechat Odpověď

