Kakaové lívanečky s třešněmi, mandlemi a hořkou čokoládou

Ti, kdo mě sledují na instagramu vědí, že ráda spamuju svými snídaněmi a upečenými výtvory. Navíc si s přítelem rádi o víkendu něco dobrého uvaříme nebo navštívíme nějakou restauraci. Na popud jedné z vás jsem se rozhodla zkusit sem občas hodit nějaký ten recept (jakože pár už jich tu je, ale dost starých) a taky tipy, kde se dobře a zajímavě najíst. Moje fotky jídla rozhodně nebudou mít šanci ve srovnání s food blogy, kde mám pocit, že snad tablet nebo počítač sežeru, ale slibuju, že se budu co nejvíc snažit. Dneska vám ukážu variaci na jednu z mých a přítelových oblíbených snídaní, protože podmáslové lívanečky jde dělat snad na 1000 způsobů.

DSCN8835

Na 2 porce budete potřebovat:

  • 1 velké vejce
  • 250 ml podmáslí
  • 30 g rozpuštěného másla
  • 125 g hladké mouky
  • 1 lžíci kakaa
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 lžíci cukru
  • 1 lžičku sody
  • 1 lžičku pečícího prášku (prdopeč)
  • špetku soli
  • olej nebo máslo na opékání
  • 1 hrnek třešní (čerstvých, mražených nebo kompotovaných)
  • 2 lžíce mandlí
  • 20 g čokolády na vaření (používám tu z Lidlu, protože obsahuje 52% kakaa, je levná, je dobrá a je to skutečně čokoláda na rozdíl od Orion nebo Figaro, které obsahují palmový a jiné oleje, které nemají v čokoládě co dělat)

Jak na to:

Nejdřív smíchám mouku s kakaem, sodou a prdopečem. V rendlíčku rozpustím máslo, mezitím rozmíchám vejce s cukry a podmáslím, přimíchám trochu zchladlé rozpuštěné máslo. Těsto je trochu tužší, asi jako na bábovku nebo i víc. Trochu oleje dám na nepřilnavou pánev a zahřívám na střední plamen. Lžící dávkuju a tvaruju lívanečky (nebo lívance, jak se mi to povede). Pokud máte lívanečník, budete mít určitě pěknější výsledek než já. Když se začnou lívanečky dělat bubliny, je na čase je otočit a pak už péct jen chvilku.

DSCN8837

Lívanečky jsem pak skládala na sebe a jednotlivé vrstvy prokládala půlenými třešněmi. Skvělá volba by byla i třešňová marmeláda. Lívanečky jsem ozdobila třešněmi, sekanými mandlemi a čokoládou. Kdo chce, může čokoládu rozpustit na vodní lázni s trochou másla a udělat si dekadentní čoko polevu nebo polít hotový výtvor javorovým sirupem.

DSCN8839

Dobrou chuť.

Chcete recepty? A co snídáte o víkendu vy?

Markéta

6 thoughts on “Kakaové lívanečky s třešněmi, mandlemi a hořkou čokoládou

  1. Pokud se do těsta dává kakao, musím je vyzkoušet!
    Naaranžované jsou nádherně 🙂
    A s čokoládou na vaření naprosto souhlasím, ta od Orionu je děsná.

  2. Juhuuu, to jsem byla na insta já a jsem ráda, že recepty budou, u tvých snídaní si vždycky říkám, že ten můj toast s arasidovym máslem a marmoškou je jen chudý příbuzný 😀 jen se budu muset o víkendu k tomu smažení vykopat z postele, ale věřím tomu, že to bude stát za to! 😉

    1. Haha, už nejsi inkognito 😀 Ale moc děkuju, že jsi mě k tomu navedla. A jako toust s pb and j je bomba. Někdy hodím recept na jeho verzi v podobě francouzského toustu. Doufám, že budou kívanečky chutnat.
      M.
      M.

  3. Zkusila jsem je bez kakaa a jenom s jedním druhem kypřidla, ale i tak byly famózní! Od teď zařazuji do repertoáru a těším se na čerstvé ovoce, to budou teprve hody. Díky ti 🙂

    1. Není zač, taky často dělám bez kakaa a různě se skořicí, perníčkovým kořením, vanilkou, kardamomem… Sodu dávám kvůli podmáslí, četla jsem, že když je v těstu něco kyselého, má se kromě kypřícího prášku dát i soda, aby těsto nemělo po kypřícím prášku pachuť. Ale nevím, jak moc je to znát.
      M.

Zanechat Odpověď

