Můj život v březnu

Březen jsem měla nabitý spoustou akcí a zábavy, fotila jsem přírodu o závod a vlastně jsem se ani nepodívala domů. Vy se teď se mnou můžete podívat, co že jsem všechno dělala.

DSCN9136

Na začátku měsíce jsem oprášila svůj Halloweenský kostým, protože mě kamarád vytáhl na KArneval ChEmiků Končící k RÁNu (tzv. kachekran). Takže tentokrát Harley Mr. J nechyběl.

12814018_438563386350213_6573586735615050484_n

Proces křídování hlavy byl ještě o něco dobrodružnější než v Kanadě, protože jsem na to byla sama. Ještě vtipnější bylo, že po návratu musely jít křídy nezbytně nutně domů, protože den na to jsme se chystali na fakultní ples. Naštěstí se křídy vymyly bez problémů a já na plese vypadala jako normální člověk.

Ples tentokrát fakulta pěkně doslonila. Přepálila vstupné a zkomplikovala nákup lístků, takže přišlo strašně málo lidí. Kapela hrála buď moc rychle nebo moc pomalu. Ale aspoň jsem se zas po dlouhé době viděla s kamarády.

DSCN8763

Moje blogerská kamarádka s lektorkou orientálních tanců v jednom Verča od Dvou Verunek mě vytáhla na oběd.  Byly jsme v moc příjemné vietnamské restaurace Hai Anh nad I. P. Pavlova. Já si dala velikou mísu rybí polívky Bun Ca a Verča výbornou kachnu.

DSCN8804

Mlsat jsem byla i sama na Design Marketu, který se koná několikrát do roka na Piazettě Národního Divadla (takové to nádvoří před Novou scénou). Prodávají se tam nejen designové kousky oblečení nebo doplňků ale taky výborné občerstvení. Já se posilnila Galettkou s nivou a vlašskými ořechy a luxusním karamelovým cheesecakem od firmy „Upekla“. Jejich stánek byl prostě luxusně sladký a měli i velký sortiment pro bezlepky.

DSCN8946 DSCN8948 DSCN8945 DSCN8944

Domácího pečení tolik nebylo, protože nebyl čas a taky jednou upekl přítel (výborný pomerančovo citronovo čokoládový chlebíček, ale samozřejmě nemám fotku, mohli jste ji ale vidět na insta). Každopádně muffinky s citronovou marmeládou a bílou čokoládou ještě zopakuju, ty byly bezva.

DSCN8776

Protože se konečně začala probouzet příroda, proháněla jsem se po botance, kterou mám hned pod laborkou, a taky po Vyšehradě a pak u babičky a trápila foťák na makro. Sem dávám jen nejlepší z nejlepších, ale další fotky můžete očumovat na insta, párkrát do týdne nějakou přihodím.

DSCN8780 DSCN8787 DSCN8790 DSCN9079 DSCN8978 DSCN8970 DSCN8844

Jeden na Prahu

DSCN8848

A nový trend – špičaté zelí. Jako fakt jsem se musela smát!

DSCN8858

Na co jsme se ale celý březen netrpělivě těšili byl výlet na jižní Moravu, do Valtic, na Velikonoce, k babičce.Krom toho, že jsou Valtice nádherné město, babičku s dědou mám moc ráda a vždycky se tam slezeme celá rodina z mamčiny strany, na Velikonoce ještě probíhá akce Otevřené sklepy (nebo jak se to letos jmenovalo). Na bílou sobotu je otevřeno několik valtických sklípků či vináren, ať už velkých firem nebo soukromých vinařů. Vy si zakoupíte lístek, ke kterému dostanete degustační skleničku, mapku, kupon na degustační vzorek zdarma v každém sklípku a ještě poukaz 100 Kč na nákup vámi vybrané lahve vína. Pokud nevíte, kde příští rok trávit Velikonoce, doporučuju myslet na tuhle bezva akcičku. Letos bylo sklepů 17 a my jich zvládli 14 a ani jsme nebyli totálně opití. Počasí nám vcelku přálo, i když v sobotu bylo nejhorší počasí z celých Velikonoc, aspoň ale nepršelo a nebyla šílená zima.

Než jsme ale vyrazili na sklepy, dali jsme si s přítulem v pátek takovou „menší“ procházku. Rozhodli jsme se obejít Lednicko-Valtický areál a po cestě navštívit co nejvíc z romantických staveb, které jsou v lese mezi oběma městy rozesety. Nakonec byla z procházky víc než 20 km tůra, ale přálo nám slunečné počasí a bylo prostě krásně.

KapličkaDSCN9016

Randez-vous

DSCN9025

Tři Grácie

DSCN9045

V lese taky byla spousta strakapoudů.

DSCN9031

V Lednici vznikly lázně a od nich vede promenáda k tomuhle podivnému „sudu“

DSCN9048

Je to prosím rozhledna, a není z ní vůbec nic vidět.

Vlastní lázeňský areál má ale pěkné kašny a tuhle sochu, kterou jsme pojmenovali Voldemort foukající na svou hůlku a drbající se na hlavě. Nebo tak nějak.

DSCN9051

Když jsme došli do Lednice, rozhodli jsme se, že procházku místním parkem s rybníčky, umělou jeskyní a minaretem už asi úplně nezvládáme, pokud máme dojít pěšky zase zpět do Valtic. Tak jsme jen obešli zámek.

DSCN9075

Já dala pusu kamennému psovi a pak jsme vyrazili kolem rybníků přes Hlohovec zpět do Valtic, kam jsme dorazili hladoví, unavení, ale spokojení.

DSCN9066

A teď pár ze sobotního sklepování.

DSCN9101

DSCN9104

Jedna trochu horší, za to přímo ze sklípka (ona je tam trochu tma no).DSCN9108

Valtický zámek

DSCN9125

Nádvoří

DSCN9127

A průchod do parku, kde jsem byla sbírat kopřivy do nádivky, HOLÝMA RUKAMA (bo jsem debil a nevzala jsem si rukavice).

DSCN9129

Neděli nás pak čekalo tradiční zdobení vajíček a chlapy pletení pomlázek. Přijela i mamky sestřenice z Vídně se dvěma malými prďousy. Se Sárinkou jsme malovaly vajíčka a moc jí to šlo. Jéňu vajíčka moc nebrala, tak mě od nich alespoň vysvobodil (mě taky moc neberou), protože mě má z nějakého důvodu strašně moc rád a musela jsem si s ním celý den hrát s autíčkama, která má taky strašně moc rád.

DSCN9149

Na pondělí se asi žádná z nás netěšila, naštěstí bráchu i bratrance už přešla puberta a ubrali na mlácení tak, že se to dá přežít bez jelit. Honzík šlahá jen jako a starší chlapy už to vlastně nebaví.

DSCN9096

Jak jste si užily březen vy?

Markéta

6 thoughts on “Můj život v březnu

  1. Ahoj,
    zkusím to vzít postupně, snad na nic nezapomenu. Takže: černé šaty jsou skvělé, můžu se zeptat, kde jsi k nim přišla a jestli je náhodou neměli i v jiné barvě? Mám dojem, že jsi o nějakých šatech psala v únorovém nakupování, to jsou ony?
    Z té hromady skvěle vypadajících sladkostí jsem si musela jít aspoň pro zázvorovou sušenku. A jdu dělat první pokus s brownies v životě, tak jsem zvědavá 🙂 Muffiny vypadají mňam a překvapila jsi mě, že přítel peče 🙂
    Nevíš náhodou jména těch modrých kytiček? Ostatní jsem jakž-takž identifikovala, ale modré jsem nezvládla ani jedny. Ale fotky pěkné 🙂
    Dlouhý výlet i sklípky zní skvěle, kdybych sama nebyla v Malých Karpatech, asi bych brutálně záviděla 🙂 Fotka se psem je roztomilá a Voldemort mě odstřelil, můžu to (samozřejmě s uvedením autora) rozeslat známým? Kamarádky v HP komunitě by se umlátily smíchy 🙂
    Já jsem se letos většině pomlázek vyhnula – v pondělí jsem jela dopoledne na kole domů, takže všichni koledníci už byli odbytí, než jsem dorazila 😀 Ale fakt je, že lidi to většinou s věkem nějak přejde 😀
    Btw, jestli kopřivy pálily, tak to (podle mojí babičky) nebyly ty správné nádivkové – ty prý se musí trhat tak mladé, aby ještě nepálily. Jenom tlumočím dávnou moudrost 🙂
    Super článek, užila jsem si ho 🙂

    1. Ahoj,
      k černým šatům jsem přišla loni v HMku, přišly mě na nějakých 350 Kč 😀 Mívali je i v černo červené květinové variantě.
      S brownies držím palce, ať to vyjde. A já taky až do té doby, co upekl nevěděla, že přítel peče :D.
      Ta modrá záplava jsou ladoňky a ty vyčouhlé jsou kosatce.
      Voldemorta určitě pošli, škoda, že jsem se nemohla dát oftku, na které přítel s Voldym pózuje, ale on by mě pak neměl rád 🙂
      S těmi kopřivami to je zajímavé, tyhle byly fakt malušenké a moje babička zas tvrdí, že ty mladé pálí víc 🙂 Tak já nevím. Aspoň nebudu mít revma, nebo se to aspoň říká 🙂

      M.

  2. Moc pěkný článek! 🙂
    My letos Velikonoce tak nějak zasklili, aneb byla jsem doma u našich i nikdo k nám nepřišel, nějak ty tradice upadají (a to jsem ze slovácké vesničky).
    Ale do Lednicko-valtického areálu si snad uděláme výlet v létě. 🙂

Zanechat Odpověď

