Essence – Happy girls are pretty

Já vím, já vím, Essence tu byla minule a už tu dlouho nebyla pečující kosmetika a vlasovka. Jenže co naplat, limitovaná edice mizí rychle a vás určitě zajímá, jestli něco z kousků, které už se pak nikdy nevrátí, stojí za to. Teda, aspoň doufám, že vás to zajímá. Minulý týden na mě v Rossmannu, kam jsem si šla myslím jen pro pití, vykoukla „nová“ limitka Essence, loňská podzimní Happy girls are pretty. Je plná neutrálních barev, obsahuje dvě paletky očních stínů, jednu tvářenku, 6 odstínů laků na nehty, dvě tužky na oči, konturovací paletku, pilník a dva barevné balzámky. O tom, co jsem ulovila já a jaké to je bude dnešní článek.

DSCN9192

Kdo mě sleduje na facebooku, ví, že jsem si pořídila hnědý lak v odstínu 06 The choco side of life (boží jméno), velikou dvoubarevnou tvářenku se srdíčkem 01 You sweeten my day! a balzámek 01 Pretty you!.

Začnu od tvářenky. Je to docela macík, v bytelném plastovém balení, které dobře drží a zároveň se dobře otvírá, je 9 g dvoubarevného lisovaného prášku. Světlejší studená starorůžová se srdíčkem v tmavším a teplejším načervenalém odstínu. Oba odstíny obsahují trochu maličkých třpytek, kterých jsem si ale na obličeji nevšimla.

DSCN9193

Tvářenku jsem vzala, i když na stojanu nebyl tester, protože s tvářenkami od Éssence ze stálé kolekce mám dobrou zkušenost. Bohužel tenhle kousek se kvalitou stálé kolekci nevyrovná. Je mnohem světlejší, než se z balení zdá, navíc je málo pigmentovaná, hlavně ta tmavší část. V podstatě to s ní nejde přehnat. Zkoušela jsem ji nanášet řidším štětcem s přírodními štětinami a hustým kabuki s umělým vláknem. Lepšího (viditelnějšího) výsledku jsem dosáhla s prvním ze štětců, tvářenka s ním ale zase víc práší. S několika vrstvami tvářenky vytvoříte velmi jemný růžový nádech na tvářích, který se mi foťákem bohužel nepodařilo zachytit. Na ruce je shora: srdíčko (není skoro vidět), okolí (jemná růžová) a balzámek.

DSCN9199

Jak je tvářenka mizerný kousek, tak „balzámek“ je trefa do černého. V plastové tubičce je vysouvací tyčinka. Je hodně hubená a vcelku dlouhá, dohromady 1,9 g. Barva tyčinky odpovídá barvě balení. Balzám jemně ovocně voní, asi jako malinová marmeláda. Jak ovocné vůně produktů na rty nevyhledávám, tak tahle je mi vážně příjemná.

DSCN9195

Můj odstín Pretty you! je těžko popsatelná středně tmavá růžovo červeno hnědá barva. Moje rty ale lepší a tmavší, řekla bych. Prostě bezva nude odstín pro holky s tmavými rty, které v klasické nudě vypadají mrtvolně. Rozhodně mě moc příjemně překvapila pigmentace už u testeru na ruce. Sheer lipbalm si představuju jinak, za takovouhle pigmentaci by se nemusela stydět leckterá hydratační rtěnka.

DSCN9196

A hlavně za texturu. Většina hydratačních rtěnek tlustopastelek a barvených balzámků, které jsou zkoušela, jsou sice moc příjemné, ale mám pocit, že na rtech putují a to je hlavně u výraznějších červených odstínů problém, protože můžou flekatět. Navíc hydratační vlastnosti se v podstatě týkají jen příjemnosti nošení, ale rtům nedodávají žádnou hydrataci a často mi i nějaká ta suchá šupinka přibyde. Pretty you má balzámovitější konzistenci, na rtech vytvoří rovnoměrnou vrstvu, která se promnutím rtů nikam neposouvá. Díky tvaru a velikosti tyčinky se s ní skvěle vykreslují rty. Vydrží studené pití, ale s čajíkem nebo jídlem nepočítejte. Bez svačinkového zásahu ale vydrží v parádní kondici minimálně 3 hodiny (dýl jsem nedala, svačinkový zásah). Navíc mám pocit, že opravdu hydratuje, nebo alespoň neškodí, protože suché šupinky se nekonaly.

DSCN9886

Foťák a rty, můj foťák prostě nechce fotit rtěnky. Ať se pak snažím upravit odstín ve fotoshopu jak chci, stejně to není ono. Takže si do fotky nahoře přidejte ještě trošku červené. Nebo si běžte ošahat tester do Rossmanna.

Posledním kouskem v mém neplánovaném nákupu byl Čoko lak. Ve válcovité lahvičce s bílým vrškem je ho 8 ml. Hnědých laků v drogérii moc nenajdete a tenhle kousek se tvářil moc pěkně. Nakonec mě ještě překvapil.

DSCN9200

V lahvičce se tvářil jako studená hnědá se stříbrným shimmerem. Tak se tvářil i ve stínu na nehtech, byť světlejší, než jsem čekala. Jako obvykle jsem zapomněla vyfotit štěteček. Ten mi náramně vyhovuje. Je užší, plochý, ideálně dlouhý a rovně střižený. Malovalo se s ním jedna báseň. První vrstva rozhodně nekryla, dvě ale stačily k parádnímu výsledku. Protože je shimmerový, je potřeba si pohrát s nanášením, aby nebyly tolik vidět tahy. Mně tohle moc nejde, protože si víc libuju v krémových odstínech a klasických perleťových a shimmerových laků mám málo. Schnul rychle a do lesku, ten jsem ale ještě umocnila gel-like topcoatem.

DSCN9201

Přiznám se, že jsem čekala trochu tmavší odstín. Takhle ve stínu mi lak připadal trochu old-school a babičkovský. Vyžehlil si to u mě ale tím, jak to umí rozbalit pod umělým světlem a na slunku. Z části shimmeru se totiž vyklubou duhové až skoro holografické kousky.

DSCN9203
Mázlý na umělém světle
DSCN9641
Na sluníčku
DSCN9642
A detail ze slunce.

Suma sumárum. Tvářenku nechte raději ve stojanu a vyberte si některou ze stálé kolekce. Je hodně málo pigmentovaná, světlá i na mě po zimě a vcelku prášivá. Do balzámku rozhodně jděte, pokud se vám líbí barva. Slušná pigmentace, výdrž i hydratační vlastnosti. A stejně doporučím i lak na nehty. Myslím, že je to vcelku originální kousek s dobrými lakovacími vlastnostmi. Ceny si nevybavuju a nemůžu je dohledlat. Každopádně je to essence a tuším, že vše bylo do 100.

Co na kolekci říkáte? Nebo už jste si stihly něco pořídit?

Markéta

2 thoughts on “Essence – Happy girls are pretty

  1. Ten lak i balzám mají skvělý odstín! Kdybych měla čas, tak je i zajdu okouknout, akorát momentálně poblíž žádný essence stojan není… Pěkná recenze! 🙂

Zanechat Odpověď

