Vanilková ovesná kaše s chia semínky, drtí z konopných semínek, banánem, jahodami a čokoládou

Slibované snídaňové recepty jsou tu! Otravuju s nimi každý den na instagramu a vy jste chtěly recepty. Začnu svou oblíbenou klasikou, ovesnou kaší. Dělám ji na spoustu způsobů, s různým ovocem, s různými ořechy, superfoods a občas i nějakou to čokoládičkou navíc. Vanilková je ale zlatá klasika, která se nikdy neomrzí.

DSCN0005

Základní poměr na kaši neměním. Půl hrnku ovesných vloček (kupuju ty v Lidlu, jsou jemné, takže se skoro rozvaří), lehce přes půl hrnku mléka (zkoušela jsem i s vodou, ale to pak kaše není tak krémová a sytá). Naučila jsem se do kaše zamíchat vždycky i jedno celé vajíčko, protože ve správné snídani by měly být sacharidy, tuky i proteiny. Nebojte, vajíčko v kaši nepoznáte, ale kaše vás pak bez problémů zasytí na celé dopoledne. To třeba já oceňuju, protože se občas při experimentování nestíhám do oběda najíst.

DSCN0006

Na jednu porci jsem použila:

  • 1/2 hrnku ovesných vloček
  • trošku víc než 1/2 hrnku polotučného mléka (použijte ale jaké chcete nebo i vodu)
  • 1 lžičku vanilkového cukru
  • 1 lžičku chia semínek
  • 1 lžičku drti z konopných semínek
  • 1 vejce (pokud máte problém s cholesterolem, dejte jen bílek nebo vynechejte úplně)
  • jahody
  • banán
  • kostička hořké čokolády (v mém případě na vaření z Lidlu)

Do rendlíku dám vločky, cukr, chia semínka, drť z konopných semínek a zaleju mlékem. Pak na plotně míchám až dokud kaše nezačne být krémová. Stáhnu plamen, rozklepnu do ní vejce a pořádně ho v kaši rozmíchám. Pak ještě chvilku vařím a míchám, aby kaše zhoustla tak, jak jí mám ráda. Obzvlášť, pokud kaši děláte z mléka a předem sladíte, nezapomeňte pořádně míchat. Pak kaši přemístím do misky a ozdobím ovocem a čokoládou. Jo do rendlíku od kaše hned napusťte vodu, ať se vám líp umývá, pokud nemáte dostatečně výkonnou myčku.

DSCN0007

Takováhle kaše je vlastně plná super věcí a superpotravin. Ovesné vločky jsou plné vlákniny a mají ochranou funkci proti kardiovaskulárním chorobám a umí snižovat krevní tlak. Vajíčko dodá bílkoviny, vitamíny rozpustné v tucích a na dlouho zasytí. Chia semínka jsou plná zdravých omega-3 nenasycených mastných kyselin, těch které jinak najdeme v rybách, kterých jíme ve střední Evropě málo. Navíc obsahují hodně vápníku a hydratují a dokáží pořádně po ránu nakopnout. Konopné semínko dodává ještě další bílkoviny, vlákninu, zdravé tuky, vitamíny a minerály. Ovoce se postará o porci vitamínu C, jahody ho mají prý než citrusy, banán a čokoláda jsou navíc bohaté na hořčík. Nezapomínejte, že čokoláda je vlastně taky ovoce.

DSCN0008

Rychlá, zdravá, teplá, vyvážená a voňavá snídaně, která zasytí na dlouho.

Dobrou chuť.

Markéta

6 thoughts on “Vanilková ovesná kaše s chia semínky, drtí z konopných semínek, banánem, jahodami a čokoládou

  1. Přesně jsi se mi trefila do noty 🙂 Taky ráda snídám kaše na tisíc způsobů, ale přidat vajíčko mě nikdy nenapadlo. Vyzkoušíme, uvidíme. Vajíčka občas snídám míchaná, ale to musím vstávat dýl – brzy po ránu zvládám jenom sladké 🙂
    Btw, nemáš s chia semínky po ránu problém? Já je zkoušela, ale zjistila jsem, že na tom, že snižují tlak asi opravdu něco bude – byla jsem pak nemožná, ale já má s tlakem problémy normálně…takže chia můžu maximálně odpoledne do jogurtu a to jako nakopávač fakt fungují 🙂
    P.S. Samozřejmě, že čokoláda je ovoce. Nebo zelenina? 😀

    1. Já taky po ránu jedině sladké. Já mám tlak spíš vyšší, tím jak se špatně prokrvuju, tak mně chia po ránu nevadí, aspoň neutralizují to kafe 🙂
      M.

  2. Já už fakt nevím, co dělám špatně, ale nikdy mi ovesná kaše nezhoustnula tak, jak to vidím u všech na fotkách 😦 zkusím dát míň mlika a chia hned na začátku (dávám je až do hotového)… A to vajíčko! Se zítra teším na ráno 😀 čokoláda je zdravá, dietní a nejlepší, já to říkám furt!

    1. No já ti nevím, poměr 1:1 mléko vločky mi vždycky zhoustlo krásně, skoro až moc. Asi záleží na jemnosti vloček, ty z Lidlu jsou krásně jemné. Dej vědět, jak se ti povedla.
      M.

Zanechat Odpověď

