Můj život v květnu 2016

Aneb žrací měsíc. Protože jsem se učila na státnice, neměla jsem moc času na výlety nebo nějaké pečení. Ale zato jsem si dvakrát o víkendu dala oraz a vyrazila na dva pražské food festivaly. Mezitím byla ještě pořádná domácí grilovačka, protože přijela moje moravská půlka rodiny. Takže doporučuju nějaké zobání ke čtení.

DSCN0093

Než se ale dostanu k jídlu, mám tu jedno Café Louvre. Po víc než roce jsem se zase viděla s mou spřízněnou duší, která se na magisterské studium do Vídně. Na velké Louvre cappucino musíme prostě vždycky. Co vám budu povídat, prokecaly jsme spolu celý den a doufám, že se uvidíme mnohem dřív než zase za rok.

Taky jsme se stavovali na večeři u kamarádů a hráli jsme Karty proti lidskosti. Kdo nezná, jedná se o hru díky které ukážete své temné stránky humoru a taky poznáte jak moc hrozní vaši kamarádi můžou být. Myslím, že je to naprosto dokonalá hra pro drsný český humor. Takhle dopadl chudák krteček.

DSCN0070

No ale už k jídlu. Na prvního máje jsme kromě pusy pod třešní vyrazili s přítelem na Veggie náplavku. Byť jsme oba masožrouti, nemusíme mít maso každý den a vegetariánských dobrotám se nebráníme. Ochutnali jsme dýňovou polévku, která mi chutnala, ale umím lepší. Banh Mi vietnamskou bagetu s tofu, která nebyla špatná, ale prostě verze s grilovaným vepřovým je mnohem zajímavější zážitek pro chuťové buňky. Ze sladkého jsme si dali datle plněné praženými solenými ořechy (zkusili jsme pistácie, kešu a kokos), tohle rozhodně doporučuju třeba na nějaký večírek, fakt lahůdka. Já nemohla nezkusit borůvkový raw vegan „cheesecake“. Jako fakt nechápu, jak to dělají, že to vypadá jako cheesecake a má to skoro i takovou konzistenci. Zas mi ale přišel chuťově trochu fádní, i když ořechová krustička byla lahodná. No a přítel miluje mango a pálivé, takže chilli mangová zmrzka ho naprosto nadchla. A fakt pálila. J

Ještě nás moc pobavilo, že všechny ty vegetariánské stánky byly umístěné kolem jedné z restauračních lodí, která na tabuli před vchodem avizovala párky a klobásy.

PicMonkey Collage

Oslavy jídla pokračovaly u nás na zahradě. Grilovali jsme prasátko na dva způsoby, měli jsme úžasný zeleninový salát (kam mamka kvůli mě nedala papriku) a umíchali jsme okurkovo-mátovo-limetkovou limonádu, protože nám v rezervní lednici zmrzly okurky, takže na salát už se nehodily. Byla moc dobrá, i když chlapi ofrňovali a doslazovali. No a babička přivezla své famózní moravské koláče plněné tvarohem, navrch s povidly a drobenkou.

gril

I doma jsme se během učení odměňovali. Přítel konečně našel recept na korejské smažené kuře, které mu semestr v Soulu často zahánělo hlad. Musím říct, že je to opravdu lahůdka. Objednali jsme si taky pizzu a já prokrastinovala zužitkováváním rebarbory. Ať už v muffinech nebo v jahodovo rebarborových šnecích.

domácí

Nejlepší žrádlo akce ale rozhodně byl Fair Fair Fingerfood festival v Tiskárně na Vzduchu (ve Stromovce). Mezi stánky byly jak malé restaurace, tak blogeři a blogerky. Opravdu jsme si pochutnali a nadlábli se. K tomu všemu hrál po celou dobu swing a elektroswing.

fairfair1

Ochutnali jsme ruské pirohy, jeden s bramborovou náplní a druhý se špenátovou. Přítel musel zkusit pravý americký hot dog (i když nakonec nebyl nic moc) a já zas neodolala miniburgeru s trhaným vepřovým od Salt’n’Pepa Food Truck, který byl opravdovou harmonií chutí a ze slaných věcí, které jsme ochutnali určitě špica. Neminuli jsme ani sushi, quiche a houbovou paštiku.

fairfair2

A nemohli jsme odolat ani sladkému. Tady rozhodně vyhrál švédský Semlor. Voňavé kynuté těsto s kořením, marcipán a šlehačka. Cupcake-donut combo od Dortíkovo sice vypadalo lákavě, ale nakonec jsme byli docela zklamaní. Bylo to takové obyčejné, krém máslový kakaový a donut vcelku suchý. Citronový košíček s pusinkou byl naopak zase výborný.

fairfair3

Prostě food festivaly jsou moje prokletí, a to jich ještě půlku nestíháme. Pokud jste zítra v Praze a máte rádi mořské plody, koná se See Food festival, kam se nejspíš chystáme. Příští víkend pak Slavnosti Cideru, Pizza Festival nebo, pokud raději holdujete tanci, první letošní swingová Tančírna ve Stromovce (opět Tiskárna na vzduchu).

Nakonec ještě záplava instagramových nehtů…

IMG_20160604_141224

Chodíte na food festivaly?

Markéta

4 thoughts on “Můj život v květnu 2016

  1. miluju food festivaly! jen škoda, že u nás na Moravě toho není tolik, ten Olomoucký už máme za sebou a letos jsem byla docela zklamaná, asi jsem si vybírala špatná jídla 😦 kdybych bydlela v Praze, tak jsem za 1. tlustá jak prase a za 2. bez peněz 😀

  2. Ta hra vypadá skvěle 😀 Já hry miluju, akorát tuhle zálibu se mnou doma nikdo nesdílí, takže je mi málokdy dopřáno 😀 Ale děkuju za tip! 🙂

    1. My tuhle milujem na takové to večerní popíjení a pokec. Pravidla jsou zcela nenáročná a křeče do břišních svalů zaručeny. Myslím, že tuhle hru docení i lidi, co je jinak nemusí. A dá se celá vytisknout z netu, stačí jen rozstříhat.
      M.

Zanechat Odpověď

