Host post: Když se kůže zblázní

Po delší době se zase hlásí Zuzka a její boj s ekzémem. Doufám, že tenhle článek vás bude bavit a třeba i hodně z vás pomůže.

0

Opět Vás velmi zdravím!

Dnešní článek tak trošku nahradil další díl Tělových mazátek a patlátek. Důvod je jednoduchý – většinu normální kosmetiky teď nemůžu používat.

Začalo to někdy v zimě… Ačkoliv jsem nepoužívala mycí gely se sulfáty, dávala jsem přednost mycím olejům a po každé sprše jsem se celá důkladně namazala, moje kůže byla najednou svědivá, velmi suchá, napnutá a nespokojená. Ekzém byl naštěstí pořád stejný, ale kůže na zbytku těla se mi asi zbláznila.

Vyzkoušela jsem za tu dobu všechno možné, svůj problém jsem konzultovala s dermatologem, ale dlouho mi nic nepomáhalo. Postupem času jsem víceméně přešla na lékárenskou kosmetiku a v současné době je kůže jakžtakž spokojená. Proto bych vám ráda ukázala, co mi pomohlo nejvíc.

Prvním logickým krokem pro mě byla koupě neparfemovaného tělového mléka. Nechala jsem si poradit v lékárně a za neuvěřitelných 380,- Kč jsem si koupila 200ml tělové mléko značky A-Derma. Na fotce není, protože jsem ho neprozřetelně vyhodila. Spokojená jsem s ním ale příliš nebyla. Nešvar neparfemované kosmetiky je občas v tom, že pěkně smrdí. A s kůží mi stejně moc nepomohl.

Proto jsem při dalším nákupu zvolila krém od Biodermy z řady Atoderm. Internet oplývá recenzemi a zkušenostmi s touto řadou, mé osobní zkušenosti jsou víceméně totožné. Bioderma je skvělá a už nechci používat nic jiného! A to myslím smrtelně vážně!

1

Prvním produktem z této řady je Atoderm Créme. Je hodně mastný, dost dlouho trvá, než se zcela vsákne, ale se suchou kůží pomohl skvěle. Se svěděním si ale lépe poradil jeho bráška Intensive Baume, který má lehčí konzistenci, ale hydratuje výborně a navíc obsahuje látku, která má mírnit svědění. Vsakuje se rychleji než jeho kolega, což po ranní sprše dokážu velmi ocenit. Co bych mu trošku vytkla, je „vůně“. Atoderm Créme nevoněl ani nesmrděl nijak, proto jsem byla trošku překvapená po prvním namazání s Intensive Baume. Ta „vůně“ mi připomíná kouř táboráku, když si opékáte špekáčky. Není však vůbec intenzivní a za minutku vyprchá a nevíte o ní. Tělové mléko Intensive Baume ale z tohoto důvodu nepoužívám na obličej.

Co je malým nešvarem pupmičkového balení, které je jinak skvělé a velmi ho oceňuji, je fakt, že vám produkt zůstává na dně a k poslednímu centimetru se nedostanete bez rozříznutí obalu.

Jak je známo, Bioderma má často akce 1+1, takže vás ve výsledku jedno 500ml balení tělového mléka vyjde na 300 až 400 korun, v závislosti na druhu (Créme je levnější, Intensive Baume dražší).

Fajn věc je i ta, že ve většině online lékáren se dočtete složení jednotlivých výrobků. Případně ho dohledáte i na oficiálních stránkách Biodermy. Za tohle velký palec nahoru.

Další důležitou věcí je výběr kosmetiky na mytí.

2

Mí dva favorité jsou Linola a Ziaja Sensitive. Linola je určená i pro malé děti, je parfemovaná a pění. Přesto si kůže po použití chrochtá blahem. Jedinou nevýhodou je cena, která je okolo 350 Kč. Složení bylo napsané na krabičce, kterou už dávno nemám, ale pokud si dobře pamatuji, obsahuje cukerné tenzidy. Můžu jí ale vřele doporučit, takže pokud překousnete cenu, kupte a nebudete litovat.

Gel Sensitive od Ziaji naopak nepění téměř vůbec a je zcela bez parfemace. Ačkoliv obsahuje coco-sulfát, kůži mi nijak nevysušuje. Navíc s cenou 109,- Kč za 500 ml je fakt za hubičku. V zásobě už mám další balení, víc netřeba dodávat.

3

Mycí oleje jsou pro mě kapitola sama pro sebe. Vyzkoušela jsem asi 6 různých vůní sprchových a koupelových olejů od Saloosu, ale bohužel mi některé dost dráždily pokožku, obzvlášť všemi milované Mojito a Grep. Proto raději používám Neutrální, tedy bez éterických olejů či jiných vůní. Vyzkoušela jsem i 2 sprchové oleje od Ziaji, ale s těmi jsem tolik spokojená nebyla. Kůži mi dost vysušovaly, asi kvůli MIPA-laureth suflátu, proto je doporučovat příliš nechci.

4

Naopak olej od Linoly je pro mě spásou největší. Sahám po něm, když je opravdu nejvyšší nouze. To si pak i napustím vanu a snažím se v ní chvíli vydržet. Koupu se dost nerada, ale vlastně ani nevím proč. Složení bylo opět na krabičce a ke mně se navíc dostal bez ní, takže vám toho moc nepovím. Každopádně tenhle olej je skvělý. Mírní svědění, ulevuje suché kůži, nestojí moc peněz… ale já už tu jeho bylinkovou „vůni“ nemůžu ani cítit! Smrdí mi tak, že se mi z něj až zvedá žaludek. Nicméně pokud zase kůže začne zlobit, pokorně si ho naleju do vany a vykoupu se v něm. Tak skvělý je!

Tak to už bude pro dnešní článek všechno. Určitě mi dejte vědět, pokud máte nějaký tip na produkt pro citlivou a suchou kůži.

Mějte se krásně a někdy zase ahoj!

Zuzka

8 thoughts on “Host post: Když se kůže zblázní

  1. Taky mi u kožní poradili značku A-derma a vůbec mi nesedl. Ta cena byla šílená, při pohledu na složení se mi protočily panenky a účinky nula. Kdybych koupila čistou vazelínu za desetinu ceny, výsledky by byly stejné (a možná i lepší). Dostala jsem k tomu i vzorek sprchového oleje, který byl velmi silně parfemovaný. To je něco pro ekzematika s alergií na systetické parfemace 🙂 Třeba ten sprchový gel Ziaja mi taky nesedl, svědila mě po něm kůže a přišel mi takový „kyselý“. No a na Linolu mám alergii, aby toho nebylo málo 🙂
    Na druhou stranu, na sprchové oleje Saloos nedám dopustit a celou zimu nepoužívám skoro nic jiného. Taky mám nejoblíbenější mojito a grep! Ze sprchových gelů mám pak ráda Urtekram se třtinovým cukrem, který můžu používat i přes zimu a ekzém nezhoršuje. Nejvíce se mi ale při zhoršení ekzému osvědčilo se jen rychle opláchnout vlažnou vodou a nepřehánět to s mycí kosmetikou. Vím, že třeba v zimě je to pruda, když si člověk nemůže dát horkou sprchu, ale je prostě potřeba dát kůži šanci se trochu vzchopit a nevysušovat ji zbytečně dlouhým pobytem v horké vodě.

    1. Urtekram se třtinovým cukrem jsem měla šampon, teď mám růžový. Tak až mi dojde a půjdu si koupit nový, podívám se i po sprchovém gelu 😉
      V období klidu ještě používám krém od Weledy, ten jsi jistě taky zkoušela.
      S nepřeháněním mycí kosmetiky velmi souhlasím, podle mě je to i zbytečné. Pokud někdo nedělá kominíka nebo něco jiného, u čeho se zamaže, tak stačí na většinu těla voda. Sprcháč se pak hodí na smytí deodorantu/antiperspirantu, ale třeba záda nebo holeně si mydlit nepotřebuju.

      V zimě je lepší si dát hrnek čaje a zalézt pod deku, kde se člověk taky zahřeje. Horká vana za vysušenou a svědivou kůži opravdu nestojí!

  2. Mně se na citlivou pokožku, hlavně na ekzém, nejvíc osvědčil rakytníkový balzám od Saloosu. Má úžasné složení a jako jediný mě nepálil. Právě Adermu ani Biodermu jsem mít nemohla vůbec :-/ Neutrální sprcháč jsem používala taky, ale ty nejhorší místa jsem taky myla převážně jen vlažnou vodou.

  3. Jojo, u tebe na blogu jsem četla, že ho kupuješ po kýblech 😀
    Já jsem zkoušela od Saloosu atopikderm, vanilku a pak čisté bambucké máslo. Ani jeden mě svými účinky neuchvátil, tak nejsem moc motivovaná zkoušet rakytník…
    Je ale super, že tobě vyhovuje! 😉

    1. Zuzi, ten rakytníkový mám ve vzorečku a moc se mi osvědčil na hojení třeba i blbě se hojících popálenin. Možná by mohl být fajn i pro tebe. Až se vrátím, připomeň mi, ať ten vzorek někde vyhrabu.
      M.

    2. Mně třeba Atopikderm taky nesedl. Jak je parfémovaný, tak mě z něj dost svědila kůže. Takže u mě připadá v úvahu jen ten rakytník nebo čisté bambucké máslo. Bambucké máslo je taky fajn, ale lépe se mi pracuje s rakytníkem, který má podle mě i výraznější hojivé účinky 🙂

      1. Tak ho nakonec taky budu moct vyzkoušet 🙂 Jinak taky nerozumím tomu, proč se do přípravku určeného pro atopiky (protože kdo jiný by si ho s tím názvem kupoval) přidává parfém.

Zanechat Odpověď

