Kosmetická výbava ve Vietnamu

Zdravím své věrné, kteří a které se mnou vydrželi, i když v srpnu přibyly jen dva články. Pokud jste mě sledovali na insta a na facebooku (kde jsem to ale dost šidila), víte, že jsme tři týdny cestovali s přítelem po Vietnamu. Než zpracujeme fotky a zážitky a založíme cestovatelský blog, chci se s vámi podělit o to málo z kosmetiky, co jsem s sebou vezla. Zjistíte, co se mi osvědčilo a co naopak stálo za prd. A protože jsem samozřejmě nepřemýšlela, tak jsem některé věci před odjezdem nevyfotila, proto se omlouvám za obrázky použité z jiných zdrojů.

http://www.senecafallsmicrotelinn.com/amazing-travel-packing-tips-make-sure-karmaloop-items-fit/
http://www.senecafallsmicrotelinn.com/amazing-travel-packing-tips-make-sure-karmaloop-items-fit/

Asi nejdůležitější věc, kterou byste do tropů nikdy neměli zapomenout, je opalovací krém. Přiznám se, že tady v ČR se v létě nemažu denně, jako to dělá hodně lidí, pouze když jdu někam s účelem ležet na slunci a koupat se. Důvodů mám několik. Byť jsem dost bledý člověk, dobře se opaluju a pokud vyloženě na slunci neležím půl dne, nespálím se. Nemám ráda pocit opalovacího krému, potím se v něm a je to hnus. Přírodní opalováky jsou buď drahé nebo z vás udělají ředitele vápenky a v obyčejných jsou kontroverzní látky, které vás sice možná chrání před rakovinou kůže ale taky můžou jinou rakovinu způsobovat. Když ale jedete na rovník, nemůžete spoléhat na svou přirozenou ochranu.

Rozhodla jsem se zkusit novou značku, ne klasický Astrid. Na soukromou značku DM drogerie Sun Dance jsem slyšela jen chválu. Do oka mi padly opalováky ve spreji a v gelové formě určené na sport. Měly být voděodolné a nemastné.

175794-tran-spray-sport-data
http://www.dm-drogeriemarkt.cz/cz_homepage/sundance/produkty/

Bafli jsme od každého 30 a 50. A nemůžu udělat nic jiného, než oboje doporučit. Jak sprej, tak gel se výborně roztírají, nemastí, nebyly nepříjemné ani na obličeji a člověk se v nich potil tak nějak normálně, ne jako v klasickém opalováku. Mají příjemnou, svěží, trochu pánskou vůni. A za celé tři týdny jsme se ani jednou nespálili. Nejblíž ke spálení jsme byli, když jsme si zaplatili pádlovaní celý den na kajaku, ale tam praží slunce dvakrát (ještě odraz od vody). Přemazali jsme padesátkou (i já, která většinu času jela v 30) a žádné spálení se nekonalo. O maličko komfortnější nám připadaly sprejové varianty, které byly ještě o fous míň mastné než gelové verze. Měly ale rychlejší spotřebu a nestačilo jen nastříkat, ale lepší bylo i rozetřít, aby nevzniklo nerovnoměrné opálení.

169448-gelovy-krem-data
http://www.dm-drogeriemarkt.cz/cz_homepage/sundance/produkty/

V další péči už jsem se držela více méně přírodních produktů. Poopalovák od Alverde s novým složením s Aloe Vera je příjemná záležitost, ale trochu hutnější a rozetření docela trvá. Asi ho dopoužívám jako klasický tělový krém, jen mě mrzí, že už není ten původní s nějakou zvláštní kytkou, protože ten měl strašně zajímavou vůní, a chutnal mravencům… Protože jsme se nespálili, nemůžu moc posoudit hojící účinky tohodle poopalováku, ale rozhodně nebyl špatný.

DSCN3040

Jako deodorant jsem vzala svou již několik let trvající klasiku. Deodorant Aloe Vera Perle od Alverde. Osvědčil se i ve vysoké vlhkosti a teplotám okolo 40 °C. Člověk se samozřejmě potí, ale žádný zápach se nekoná. Ani po 36 hodinách na cestě domů! Takže kdo jste ještě tenhle deoš nezkoušel, rozhodně ho potřebujete.

DSCN3039

A sprcha. Nové Plaisirs de Nature od Yves Rocher jsou moc příjemné, škoda že se ta bylinková stránka neprojevuje. Mango s koriandrem byla jasná volba do Vietnamu. Jak manga, tak koriandru jsme si užili do sytosti. Pění, nevysušuje, voní, balení se mi nikde neotevřelo, co víc si přát?

Stejně tak jsem si brala svůj osvědčený svatý grál v péči o vlasy, Urtekram Rasul. Asi si dám chvíli pohov od testování šampónu, protože tohle je prostě nejlepší věc i na slané zacuchané vlasy z moře. Opět balení drží neotevřené, i když má plný šampón tendenci se nafukovat a po otevření plivat šampón i na několik metrů.

Zato s kondicionérem Faith in Nature ve verzi grep a pomeranč jsem si užila zábavy. Tady je totiž to kolébkové víčko udělané tak pofidérně, že se mi skoro při každém druhém přejezdu v otevřelo a kondyš se vesele vypatlal ven. Stalo se mi to samozřejmě i v letadle do Vietnamu, takže toaletní taška byla zakentusená, co se dalo. Pak jsem už kondyš balila zvlášť do igelitu. Co se týče účinků, tenhle kondicionér mě zaujal jako novinka v biooo za velmi příjemnou cenu. Krásně voněl, tak jsem ho vzala i když tvrdí pro normální a mastné vlasy. Upřímně, kdo ještě dává kondicionér i na vršek hlavy, ne jen do délek? Protože je určený na mastné vlasy, nemá takové vyživovací schopnosti. Budu ho muset asi pořídit ještě jednou, protože na vlasy vysušené mořskou vodou a sluníčkem byl dost nedostačující a ani rozčesávací schopnosti nebyly 100%. Když jsem s ním ale myla dnes v normálních podmínkách, zase tak špatný nebyl. Nicméně na cestování ho rozhodně kvůli balení a slabým účinkům na velkou zátěž nedoporučím. Pokud máte ale rády citrusové vůně, které se ve vlasech drží a chcete jen lehký nezatěžující kondicionér, určitě si ho v biooo prohlídněte. Stál mě tuším 120 Kč.

DSCN3041

Bez balzámu na rty nedám ránu. Brala jsem Sunny’s Lip Saver, který je nedokonalejším balzámem na rty pod sluncem a ochránil mě i před vysušující klimatizací v letadle, na letišti, v hostelech atd. Desinfekce od Baley bylo nutné zlo, nevoněla, trochu lepila, no ale pro ten pocit bezpečí to bylo fajn.

A na konec péče o ruce. Protože jsem si samozřejmě do polních podmínek nemohla a nechtěla brát s sebou laky na nehty, jela jsem nenalakovaná. Když jsem tohle udělala naposled na Krétě, zničila jsem si nehty tak, že jsem je z toho dostávala půl roku. Proto jsem se tentokrát vybavila hydratačním arzenálem, zkrátila nehty skoro až k bříškům a často zapilovávala. A hurá! nehty přežily jen s drobným třepením na palcích a prostředníčcích, které se mi stává i v domácích podmínkách. Takže třikrát sláva pro granátový krém na ruce od Weledy, cestovní krémík od Sunny’s a olejíček na nehtovou kůžičku a nehty, taky od Sunny’s.

DSCN0502 DSCN0509

A na závěr prohlášení, které mi před příštím výletem připomeňte. Už nikdy s sebou na podobný baťůžkářský výlet neberu dekorativku. Ani linku, ani řasenku. Abyste se neděsili, měla jsem s sebou jen jednu mini paletku stínů, dvě mona, bázi pod stíny, linku a řasenku. A opravdu hodně jsem váhala, jestli to vůbec zabalit. Objem batohu to ale dovolil, tak jsem to tam přihodila. Stejně jsem se ale nalíčila všehovšudy asi třikrát. Protože ono je tam opravdu vedro, potíte se, tu přijde déšť, tu se chcete jít koupat. Ve výsledku se vám i minimální makeup do tří hodin začne drobit a mazat. Takže tahat s sebou libovolnou dekorativku nedoporučuju. Pokud si myslíte, že nebudete vypadat jako lidi, tak budete. Navíc ono budete vypadat mezi všemi těmi nenamalovanými ošlehanými a opálenými baťůžkáři s řasenkou podivně. Takže doporučuju vychutnat si několik nerušených týdnů bez makeupu a zjistíte, že ho k životu stejně nepotřebujete.

Jak jste balili letos na dovolenku vy? A taky si často zabalíte něco, co nakonec vůbec nepoužijete?

Markéta

12 thoughts on “Kosmetická výbava ve Vietnamu

  1. Já balim radši víc než míň, takže když jedu na chatu na víkend, vypadá to spíš tak, že odjíždím na několikaměsíční zahraniční pobyt 😀 Prostě spousta zbytečností pro případ, že bych je náhodou někdy mohla potřebovat.
    Moc se těším na fotky z Vietnamu!

    MŮJ BIO SVĚT

    1. No my jeli s batůžkařit, takže snaha byla co nejmíň. Měli jsme oblečení na něco víc než týden a využívali jsme přeprávací služby hostelů (vietnamské aviváže krásně voní) 😀 Ale i pro mě to byl nezvyk balit tak minimalisticky.
      M.

  2. Letos jsem balila nějak zmateně, jela jsem k moři a nevzala jsem si jediný tělový krém 😀 tak za oběť padl krém na ruce, abych se hned nesloupala. A vytekl mi sprcháč, byť ti to nepřeji, jsem ráda, že nejsem jediná.. No a dekorativky jsem taky měla víc, ale já jedu hodně v tužkách na oči, ty jsou aspoň skladné.
    PS: dneska jsem objevila v DM dekorativku Trend it up, ale nikde o ní nic nepíšou. Nebo mi taková novinka utekla?

      1. V Praze na Floře. Vypadá to dobře, přinejmenším obaly mají pěkné. Zatím jsem zkusila jen malý bílý lak a není vůbec marný, zvlášť na těch 40 Kč 🙂
        Jsem pak hledala na netu nějaké recenze, ale téměr nikde nic. A já si tak ráda o značce čtu, abych mohla doma vybírat a pak nestála půl hodiny bezradně před regálem 😀

      2. já vím, že německé blogerky TIU docela žerou a pár českých nehtových blogerek pro ně jezdí do německa a nemůžou si jejich laky vynachválit. Měli i limitku?

      3. Dnes jsem si na Floře v DM koupila jejich stíny a bázi na oči. Až to vyzkouším, podělím se o dojmy 😉 Měli tam dost matných stínů a zaujala mě jedna paletka s asi 6 stíny. Za 139 Kč 🙂

      4. Včera jsem na Pankráci ulovila dva laky na nehty a zelenou tekutou linku. Stíny vypadají hodně dobře, rtěnky a tvářenky mě taky lákají.
        M.

  3. To jsem ráda, že ti Sunny sedla. Já jela do Skotska s celou paletkou Balm Jovi + dalšíma věcma a teda jsem se snažila malovat, ale taky bych toho snesla míň. Těším se na cestovatelský blog, ten svůj jsem taky flákala, tak se nemusíš omlouvat. 🙂

  4. Ten opalovací gel jsem si také pořídila, sice mi parfemace moc nesedla, ale co do účinků a vsakování jsem s ním hodně spokojená.
    Na kuličku od Alverde už jsem četla chválu na více místech, ale zatím jsem se neodvážila ji koupit. Pár přírodních deodorantů jsem měla a žádný mi nevyhovoval, takže stále zůstávám věrná klasickým antiperspirantům. Ale jak se znám, časem si ho stejně pořídím.
    Koukám, že nejsem jediná, komu se Rhassoul od Urtekramu nafukuje 🙂 Je to dobrý šampon, akorát že jsem před pár měsíci přešla na čistý marocký jíl, takže teď šampon dopoužívávám místo sprchového gelu. Po té vůni se mi asi bude stýskat.

Zanechat Odpověď

