Marocký jíl Rhassoul od Zahir Cosmetics

Ano, přicházím s recenzí na Rhassoul od Zahiru poněkud opožděně. A to mám od Verči od Dvou Verunek, která se svou rodinou tuhle marockou kosmetiku do našich končin přivezla, odsypek Rhassoulu už nějaký ten pátek. Na druhou stranu teď nějak ten velký blogový boom kolem Zahiru utichl a kvalitní produkty je potřeba připomínat. A zázrak v podobně marockého bahna je potřeba připomenout určitě.

dscn3099

V první řadě musím vypíchnout design značky, jemný a minimalistický, tak se mi to líbí. V plastové válcové krabičce je celých 200 g bahna, což je množství, které vám vydrží opravdu dlouho.

O historii a blahodárných účincích Rhassoulu si můžete počíst na stránkách Zahiru. Jedná se jíl z pohoří Atlas. jehož účinky znají marocké ženy již celá staletí. Má pokožku šetrně vyčistit, zbavit ji pouze přebytečného mazu bez zničení ochranného filmu. Lze jej použít jako jemný každodenní peeling, čistící pleťovou masku nebo k mytí vlasů bez použití šampónů.

dscn3100

Já jíl používám jako něco mezi jemným peelingem a maskou každý den ráno během čištění zubů. Odsypu asi takové množství jílu, jaké je na obrázku a smíchám ho s vodou tak, abych vytvořila řidší bahýnko. Ne vždy to odhadnu, tak občas bývá tekutější. Pak bláto nanesu na obličej a nechám působit během čištění zubů, načež ho smyju. Jen pozor, smývání chvilku trvá.

dscn3146

dscn3149

Už po jednom použití pochopíte, jaký zázrak se vám právě dostal do ruky. Určitě máte zkušenosti s jinými bahenními produkty, že po jejich použití máte pocit neskutečně suché, byť čisté kůže, která okamžitě potřebuje namazat. S Rhassoulem se tohle neděje. Opravdu na sebe naváže pouze nadbytečný maz a to, co pokožka potřebuje pro to, aby byla spokojená, jí nechá. Pleť je po použití prozářená a póry jsou stažené, ale nepříjemný pocit vysušení neexistuje. I přes to pak na vyčištěnou a navlhčenou pleť nanáším olej, který pleti dodá potřebnou výživu na celý den. Z dlouhodobého hlediska jsem si všimla menší tvorby černých teček na nose a příjemně hebké pleti.

Za sebe tenhle marocký kousek určitě doporučím. Seženete ho na stránkách Zahiru za necelých 300 Kč. Já doplnila zásoby na Veletrhu World of Beauty and Spa tento pátek v Letňanech.

Znáte kosmetiku Zahir? A jaké máte zkušenosti s Rhassoulem? Používáte ho někdo na vlasy?

Markéta

2 thoughts on “Marocký jíl Rhassoul od Zahir Cosmetics

  1. Já jsem ho zkoušela používat na vlasy. Podle všeho by měl být skvělý pro jemné vlasy bez objemu, což já mám. Tak jsem se na něj těšila! Jenže žádný objem se bohužel nekonal, ale hlavně mi po něm úplně šíleným způsobem elektrizovaly vlasy 😀 Bylo to tak neúnosné, že jsem ho musela přestat používat. Takže hledání něčeho přírodního na dechberoucí objem vlasů stále pokračuje 😀

    1. Tak to držím palce s hledáním, vím, že Zahir bude mít brzo v nabídce arganový prášek, který by měl být na mytí vlasů taky super.
      Urtekramí šampon Rasul ti nesedl?
      M.

Zanechat Odpověď

